Vettig "diet"?
Jag vill gå ner några kilo och har försökt sen i höstas utan framgångar. Nu är det så att jag älskar keso så min fråga är: tror ni att man kan gå ner i vikt genom att (i princip) bara leva på keso, mandlar, psylliumfrön, solrosfrön, kanel och honung under en kort tid? Eller kommer jag få näringsbrist eller liknande? Detta tillsammans med träning ca 5dagar/veckan.
Och kombinera solrosfrön med andra frön också..
Du kommer säkerligen gå ner men det är väldigt ohälsosamt att äta bara det plus träning på det. Ät bra mat och träna istället. Om du äter mindre än vad du förbränner under en hel dag så går du ner (men ät inte för lågt heller, inte under 1200-1300 kcal, helst minst 1500 kcal eftersom du tränar också, kroppen förbränner minst 1000-1200kcal utan att man tränar)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är svårt att få i sig alla näringsämnen om du bara äter det, även fast frön och mandlar är väldigt bra för kroppen.
Jag hade inte gjort det som jag vore som du. Hur många kalorier hade du tänkt att ligga på isf?
Nä, jag tror som #2, det är bättre att äta bra mat och träna.
Du kan däremot anamma ditt tänk och dra ner på kolhydrater men man behöver mat från hela kostcirkeln för att må bra. Du kan dock äta långsamma kolhydrater istället och dra ner på mängden. Då brukar det hända grejer.
Var rädd om dig, det finns bara en du. 🙂