Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 6784 ggr
Karmatarerskanise
2

Dagens träning/motion

I den här tråden kan vi uppdatera varje dag om vi vill med vad vi har tränat. Så kan vi peppa varandra!

Hur har du rört på dig idag?

• Redigerat 2020-10-30 15:21 av Karmatarerskanise
Karmatarerskanise
2

Jag började dagen med 25 minuters cykling. Sedan blev det lite styrka i överkropp i 45 minuter.

Ikväll hade jag ett 30 minuters corepass och ett 30 minuters MRLpass.
Core är bålträning(mage, rygg och sidor) MRL är mage, rumpa och lår.

Hade ganska svårt att ta mig upp till min lägenhet idag ;) Svider skönt i låren.

jagga-ewe
2

Hmm, jag svarar för igår då, har inte hunnit med nån träning än idag. Får inte simma för mitt operationssår har inte läkt klart… :(

Igår tränade jag Zumba 30 min. Räknar även rusandet dit o tillbaka till jobbet som träning, för det är en rejäl backe jag ska upp o sen ner för, och jag har kort med tid. Det tar ca 11 minuter mellan jobbet o Korpen.

Sen hade jag ridlektion, 45 min, på kvällen. Frågan är om det är att räkna som träning eller bara nöje, man blir inte så svettig när det är -10 o man bara kan skritta o korta travpass för att paddocken är frusen. Nästan så rykt av raggig Islänning är mer träning än själva ridandet. :D

Ingen träning idag planerad, får som sagt inte simma än. Men vardagsmotion i form av snabb lunchpromenad till stan (samma backe som igår) och så står jag hela dan vid skrivbordet.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

komet
1

Idag har jag varit på gympa i timme, medelpass men jag tyckte det var ett hiskligt tempo. Kul i alla fall. Sedan var jag på vattengymnastik med ledare. Det är en träningsform som passar mig ypperligt, så kul och härligt med vatten. Att bassängen håller 34 grader gör inget

Karmatarerskanise
2

Idag blev det en timmes zumba.

[TheMiko]
3

idag blev det 2x35 min powerwalk. Stackars gubben surar då jag använder för mycket t-shirts och han ska tvätta imorgon. Tungan ute

Karmatarerskanise
2

Idag blev de en 20minuters power walk vid halv 8 innan frukost.
Mer blir det inte eftersom jag har träningsvärk delux. Vilar till imorgon :)

Fast en svängom med dammsugaren och dammtrasan blir det.

komet
1

Idag har jag tränat rejält. På morgonen hade jag inbokat 30 min core och därefter 45 min gymträning. Ikväll har jag tränat zumba en timme, för första gången…..gick väl sådär, men jobbig var det!

jagga-ewe
2

Dagens motion blev 20 min promenad i … jaja, raskt tempo för sjuåringen jag gick med. Kanske inte så snabbt som jag hade gått själv. Men lilltrollet traskade på allt hon orkade, och vi gick riktigt långt. Det var -10 o jag hade glömt termobrallorna hemma. Tur att lillan hade varm overall iallafall, jag frös så jag knappt kände låren.

Ebmfh
Trollcaféet

[TheMiko]
1

30 min PW på lunchen.

komet
1

Idag ställs allt tränande in pga förkylning. Har inte varit förkyld på hur många år som helst och känner mej så yyyynklig

jagga-ewe
1

Dagens träning var tänkt till spinning. Tyvärr hade jag ett möte precis innan lunch, så jag hann inte äta nåt innan jag rusade till Korpen. Straffade sig, i tredje låten höll jag på att ramla av cykeln. Blodsockret var nere i höjd med fotknölarna eller nåt. Jag fick bryta, jag var snurrig o mådde illa. Fick en banan att mumsa i mig medan jag tog mig in i duschen.

Nästa vecka ska jag se till att äta nåt innan jag går dit.

Ebmfh
Trollcaféet

[TheMiko]
1

Torsdag 3 timmar på gymmet styrka och 30 min kondition. 35 min promenad med hunden.

LÄNGTAR till sommaren så att man kan gå längre rundor med honom, kallt och mörkt nuförtiden.

Karmatarerskanise
1

#12 Äter du under de passen? Låter som väldigt lång tid och energin borde ta slut långt innan 3 timmar gått om du tränar hårt.

Idag hade jag ett pass core, ett pass reshape och sedan 30 min syrka i gymmet.

[TheMiko]
1

#13 Nej det gör jag inte, laddar med kolhydrater innan passet. Dricker en energidryck för träning under passet och en recovery efteråt. Är så inne i mitt program så det går av sig självt. Ser att jag skrivit konstigt totalt 3 timmar varav 30 kondition ska det stå. Skäms

Men visst är det jobbigt. Tungan ute

jagga-ewe
1

Idag var det CoreBoll. Dvs coreträning med balansboll. Det var jättekul! Mage/rygg som får jobba, o till viss del lår (känner jag nu). Tämligen svårt att ligga på sida på bollen o ha balans, det kommer kräva några försök. Midjevridningar var inte heller helt självklart, jag ramlade av bollen ett par gånger. Men omvända ryggresningar var jättekul när man får lite gung av bollen. Jag kommer definitivt köra det här igen!

Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
1

Jag är färdigtränad för den här veckan.

meadow
1

1 timme medelgympa :)

komet
1

Pga förkylning ställde jag in träningen idag som skulle varit coregympa och spinning. Istället tog jag en promenad på 45 minuter och så har jag tränat 30 min pilates/yoga hemma på mattan Från att ha varit en soffpotatis så är jag nu frustrerad över att behöva ställa in träningen. Det verkar positivt för mitt nya sunda liv tycker jag :-)

[TheMiko]
1

Idag blev det bara en 40 min PW med hunden, har haft migrän hela dagen Rynkar på näsan.

[Tassy]
1

Igår fick jag mitt gymkort och knatade runt på stan och köpte träningskläder. Det räckte för att sitta med träningsvärk idag! Vi börjar smått. Tungan ute

komet
1

Ingen träning idag förutom att jag övat zumbasteg från youtube och lite extra knälyft mm när jag grejat inne. Känner mej inte helt återställd och det är rått och kallt ute. Tar igen detta nästa vecka :-)

jagga-ewe
1

Jag åkte lite skridskor med mina troll idag. Knappt det kan räknas som träning, mer fotplågande. MÅSTE skaffa skrillor i rätt storlek, 38orna jag hade i 9an är för små!

Lördag är min "vilodag" när jag struntar i allt vad kaloriräknande heter. Varken mat eller träning räknas. Äter fritt, men inte hur mycket som helst för det. Lever ett vanligt liv, helt enkelt.

Ebmfh
Trollcaféet

[TheMiko]
1

45 min PW med hunden avklarat idag. Laddar inför gymmet i morgon.

[Tassy]
1

30 min promenad.

[TheMiko]
1

2 tim gym 45 min PW med hunden.

jagga-ewe
1

40 min motionsdans och en timmes buggkurs.

Massa hushållsarbete som vardagsmotion, känns inte som jag suttit ner på hela dan…

Ebmfh
Trollcaféet

komet
1

Idag har jag varit på vattengympa 45 min och vi kom i bassängen 20 min innan det började eftersom där var tomt. Utnyttjade den tiden till egen gympa. Sammanlagt drygt en timme då

emelie__88
1

Ridit som vanligt! :D PW med hunden och lagning av hästhage = snöpulsat till 1000 :)

Karmatarerskanise
1

Idag blev det 32 min powerwalk på band, sedan 25 min core och 10 min ben.

jagga-ewe
1

Just tillbaka på jobbet efter 30 min Zumba och 2x11 min rusning till o från gymmet… Ikväll blir det ridning.

Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
1

Idag blev det en timmes Zumba och 35 minuters styrka.

[Tassy]
1

2x30 min promenad

[TheMiko]
1

45 min PW med hunden.

emelie__88
1

Idag har det inte blivit mycket… några kortare promenader med hunden, och ridning… Mkt plugg just nu :( Imorgon blir det till gymmet i allafall :D

[TheMiko]
2

Idag har jag varit på mitt första UX-cross pass, så roligt det var, kommer garanterat att göra det igen Tungan ute. Det har också blivit en PW med hunden på 40 min.

emelie__88
1

#35 det låter mycket skoj! Kanske man skulle testa på! :D

Själv har jag precis kommit hem från ett pass på gymmet. 35 min intervallträning på löpbandet, totalt 3,5 kilometer! Känns skitbra att det går så fort framåt… Hade noll kondition från början och nu orkar jag mycket mer 3 veckor senare! :D

Karmatarerskanise
1

Idag powerwalkade jag en halv mil, sedan körde jag cor och styrka 45 min

[Tassy]
1

10 min lätt cykling, 10 min crosstrainer och 10 min hård cykling.

[TheMiko]
1

PW 45 min med hunden.

[Tassy]
1

30 min spinning och 25 min crosstrainer.

emelie__88
1

2 timmar promenad i solskenet med hunden, samt ridning :) Underbart väder! :D

[TheMiko]
1

2 timmar på gymmet och en PW på 35 min under kvällens rast från jobbet. Glad

meadow
1

2 timmar och 15 minuter promenad i solen :)

[TheMiko]
1

45 min PW i ett lugnt mysigt snöväder. Glad

Karmatarerskanise
1

Min "träning" i helgen har varit fiske, och det brnner inte så många kalorier :P

meadow
1

40 minuter promenad
1 timme zumba (Så himla roligt!!)

[TheMiko]
1

2½ timme på gymmet och 45 min lugn promenad med hunden idag.

meadow
1

1 timmes promenad :)

[Tassy]
1

30 min MRL, och 20 min crosstrainer.

Karmatarerskanise
0

Idag blir det en svängom med dammsugaren som träning ;)

[TheMiko]
1

Totalt en timme rask promenad under dagen.

[TheMiko]
1

Glömde min utfall, 20 st totalt, har svårt med tekniken på dem så hellre färre ordentliga än flera felaktiga.

Karmatarerskanise
1

Igår blev det Z Latin Jam.

Idag blev det ett pass Core och ett pass Reshape. efter passen tog jag en kvar i styrkan också.

[Tassy]
1

1tim lugn promenad, hade migrän i natt så tar det lugnt.

[TheMiko]
1

en hel dag på jobbet idag så 35 min PW samt 30 utfall. Killarna skrattade gott åt mig. 

meadow
1

1 timmes promenad :)

[Tassy]
1

igår blev det 30 min promenad, idag vila och skallebank 

[TheMiko]
1

Idag har det blivit 2½ timme gym  och kondisträning. Samt en timme lugn promenad med hunden.

meadow
1

Igår:
1 timmes promenad
1 timme zumba (åh vad jag älskar zumba!)

[TheMiko]
0

Idag har det blivit en rask promenad på 45 minuter. 

somnade på soffan efter jobbet trots att det var tänkt att jag skulle till gymmet. Ja ja det får bli cross i morgon. Kör också veckans utmaning från träning i fokus så 25 knäböj blir det också under dagen. 15 i morse och tio nu.

Pelle Långlös
0

40 min stavgång. Ej powerwalk utan promenadtakt med min stödperson.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[TheMiko]
0

60 min promenad och mina benböj gjorda.

Pelle Långlös
0

22 min övningar bland annat med gummiband.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

keptak
0

I dag har det blivit 2 h på gymmet. Den mesta tiden gick åt till styrketräning (militärpress, stångrodd, marklyft, knäböj, bänkpress). Sen har det införskaffats en roddmaskin och ett löpband till gymmet så testade dem lite (15 min tillsammans), Det blir det mer på måndag/tisdag.

[TheMiko]
0

Idag har det bara blivit 40 min lugn promenad på kvällen, helt slut efter ett dygn på jobbet :/ 25 benböj också gjorda i morse.

meadow
0

1,5 timmes promenad
30 minuter på crosstrainern

Har köpt en crosstrainer idag, så nu kommer det bli lite mer träning för mig eftersom den är så lättillgänglig :D

[TheMiko]
0

45 min U-cross och 1,5 timmars promenerande.

meadow
0

#67 Vad är u-cross för något? :)
---------------------------------

Först 40 minuter på crosstrainern på morgonen, och sen 30 minuter till på kvällen. Nu är jag trött. :D

keptak
0

I går blev det rörlighetsträning, yoga och core.

I dag tränade jag först på morgonen C25k (promenad/jogging) 30 minuter och rodd 10 minuter. Sen i kväll blev det 1 timmes PW med hund och sen 30 min PW till affären.

Det är så härligt väder ute nu på dagarna Sol

meadow
0

20 minuter crosstrainer
1 timme promenad

:)

[TheMiko]
0

60 min promenad i solen 😎

Gur4m1
0

Styrketräning i 30 minuter, armar, rygg och ben. 27 min på cykeln och 12 minuter på löpbandet i högt promenadtempo.  Sammanlagt drygt 1.3 mil rörde jag på mig ikväll. Känns bra, ska bli vila imorgon, en skön långpromenad eller så om vädret är bra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
0

Har ju helt glömt bort tråden.

Måndag; Styrka på morgonen i 45 min. Kvällen ett pass Core(30min) och ett pass MRL(30min).
Tisdag: Vila
Onsdag: 1 h Latin Jam (zumba)
Torsdag: 1 pass Core(30min), 1 pass Reshape(30min) och 1 pass Aerobic dance(60min)

Resten av veckan vila.

[Tassy]
0

#73 Jahaaa! Är latin jam samma sak som zumba? eller fattar jag fel nu? (Sorry för OT)

Karmatarerskanise
0

#74 Det är samma sak, bara det att dom tagit ett annat namn för att kunna ändra lite i passen själva.

[Tassy]
0

#75 Tack! Funderade just varför actic inte hade zumba 😛 nu vet jag vad jag ska boka! 🌺

Karmatarerskanise
0

#76 🙂 Hoppas du gillar det.
Vi har lite olika instruktörer, de flesta är bra, men någon lite sämre. Man hittar sina favoriter :) Roligaste träningen enligt mig. Man blir på så gott humör av att dansa :)

Men kom ihåg att det kan ta några gånger innan man kan träna fullt ut, man måste lära sig grundstegen först. Första passet jag var på fick mig nästan att inte gå dit igen, för jag hade väldigt svårt att hänga med.

Idag lär jag mig de nya stegkombinationerna lätt. :)

[Tassy]
0

Jo jag vet, jag har askass motorik och svårt och hänga med, men det är smällar man får ta! Har testat afrodance för några år sedan, så jag tror jag anar vad som komma skall. 😃

Gur4m1
1

20 min styrketräning, 50 min på cykeln, 30 min på löpbandet och en rask promenad på 12 minuter, sammanlagt ca 2,33 mil

Gur4m1
1

Vila igår så  gick bara en timmes promenad i inte allt för hetsigt tempo. Idag har jag gått på löpbandet i 23 minuter, ca 2 km, Och cyklade 10 min som uppvärmning innan styrketräningspasset som jag gjorde i ca 30 minuter. Idag tränade jag ben.

Karmatarerskanise
1

Igår blev det ett pass Latin Jam
Idag blir det ett pass Afro
Imorgon blir det Reshape och Latin Jam
Torsdag; Core, Reshape och Dance aerobic

Gur4m1
1

1 timme på cykel, sammanlat 15 mil eller mer, Sammanlagt 20 min raks promenad på löpbandet och ca 30 minuter med styrketräning av överkroppen. Först ett pass på eftermiddagen, sedan ett pass rätt nyligen. Gonatt!

Karmatarerskanise
0

15 mil på en timme? ;)

Gur4m1
0

oj så fel det kan bli -_-- 2.5 mil. inte 15….huhuhu.."såklart" ;D

Karmatarerskanise
0

Hehe :D

Gur4m1
1

20 minuter med styrketräning med en väninna, 45 minuter + 15 minuter uppvärming på cykel och ca 30 minuters promenad på löpbandet. Mycket skön dag.

Gur4m1
0

20-30 min styrketräning av ben, är helt spaghetti i dem. Sen lite magövningar och 45 minuter på cykeln, ca 18-19 km efter jobbet. En rask promenad på 1 km under rasten (stillasittande jobb så det är skönt att gå ut och röra om kroppen lite om än det bara är 1 km).

Gur4m1
0

15 min på crosstrainer, 15 min på cykel och 30min på löpandet. Styrkträning rygg och armar och sen skön stretching. Var skönt att gå och träna efter ett kort uppehåll och vila under påskhelgen. Känns att kroppen är laddad!

Gur4m1
0

45 min x 2 före jobbpasset sen 60 min efter det på cykel + blev 3-4 mil + lite lättare strykeövningar för mage, rygg och armar och sen stretching.  Skönt men nu är jag helt slut i benen…

Zureel
1

Promenerat 90 min och ikväll ska jag köra 16 min med min tränings rockring :)

Gur4m1
1

allt osm allt 40 min cykel och 10 min tung styrketräning av ben. Tisdagen körde jag 45 min cykel och 20 min crosstrainer. Måndagen 60 min cykel. Söndagen cyklade jag 75 minuter och åkte rullskridskor. Lördagen blev det 60 min på cykeln. Kör lugnt med styrketränandet pga skada i axeln.

Arny
0

Igår gick jag skogspromenad på 80 min i väldigt kuperad terräng. Kul för mig och hundarna =)

genser
0

Idag har jag kört 45min på crosstrainer och mätaren sa 500kcal. Känns grymt bra, nu är jag igång!

genser
0

Och jag fortsätter självpeppen här; idag blev det crosstrainer i 49min och 500kcal. Pepp pepp! :) Trodde att det skulle kännas trögt och svårt, men efter de första 25 minuterna flöt det på av sig själv!

Zureel
0

#94 jo det brukar bara flyta på av sig själv när man avrit igång ett tag oavsett aktivitet.

Idag blir det 1 timmes rask promenad och 30 min på motionscykel.

Jenna_Nord
0

Idag har jag och vovvarna gått promenad. En runda på 80 min och en på 40min :) Sen tog jag tag i hemmaträningen och körde 20min på crosstrainern och 10min på cykeln. Blir verkligen jätte opepp när jag sitter på cykeln.. Måste försöka få upp intresset på nåt sätt..

Mvh Jenna

keptak
0

#96 Det kanske är lättare på cykel om fu hittar något program att cykla efter? Jag har äntligen hittat tillbaka till träningen efter ett långt uppehåll på grund av sjukdom och brist på motivation. I går blev det 30 min powerwalk, 90 min tung styrketräning, 20 min yoga och 30 min powerwalk/jogg (C25k). Har lite träningsvärk så här dagen efter :). I dag det blir bara powerwalk.

genser
1

Nu var det längesen jag skrev här, men nu måste jag få dela med mig av hur stolt jag är någonstans!

Igår joggade jag 5km utan att stanna en enda gång! Helt galet! *dansar segerdans*. Det har känts som en helt oövervinnerlig distans när mitt grundläge i våras var att jogga ungefär hundra meter innan jag behövde stanna. Men nu, nu är jag där! Woho! 🥳

[Tassy]
1

Wooow! Grattis!

Sivlin
1

Hejsan!

Jag har mina promenader där jag går själv i min egen takt

Idag blev det 40 minuter. Förra vintern körde jag på motioncykel också

Har gått ner drygt 11 kilo bara på att promenera och motioncykel

Nu kan vi hjälpas åt att peppa varandra

angelicajosefin
1

Tog en liten halkig joggingtur förut på ca 50 minuter
Sedan 50 situps,varav 30 vanliga och 10 åt höger och vänster.
Sedan körde jag ett zumba pass på 30 minuter och avslutade med plankan så länge jag orkade. Nöjd med dagens träning! 🙂

Med vänliga hälsningar Angelica!Ler

[Túrwen]
0

Fint att denna tråd är igång igen. Jag har promenerat 12 km idag.. brukar springa 10 km varannan dag men klarar inte av det nu pga. förkylning. Man måste lyssna på kroppen trots allt. Promenaden är till och från universitetet jag är en liten miljönisse och är inte mycket för att cykla så drar mitt strå till stacken vad gäller miljön tycker jag allt :)

skippy
0

idag har jag promenerat litegrann, till och från.  Använder mig av appen runkeeper och idag ligger den på 3,79 km.  =)

Fridaaaa
0

Långpromenad med hundarna 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jazmin1e
0

30 min crosstrainer & 15 min motionscykel

[Túrwen]
0

5 km promenad

7,5 km gång på löpband med lutning 8 

Crosstrainer 15 min 

Och till slut styrketräning med fokus på armar :)

[LadyK]
0

Indoor walking 30 min

Crossfit 30 min

Appen seven 7 min träning man kan göra var som behöver bara en stabil stol.

Ett gäng Burpees

Planka 210 sek

Jazmin1e
0

30 min crosstrainer & 50 min styrketräning (ben & rumpa)

[Tilde]
1

2 h på gymmet idag (dock ihop med sambon då vi turades om), med styrketräning av armar, rygg, axlar, sida av magen och ben! 🙂

jspn
0

40 minuter styrketräning av mage, axlar, bröst och rygg. Avslutade sen med 5 km cykling som nedvarvning :)

Sivlin
0

Hejsan

Hoppar gärna in här

idag 2km promenad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.