Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2002 ggr
Cindy S
0

Vitt bröd? Hur dåligt?

Hur dåligt är vitt bröd? På skalan broccoli till pasta, hur skadar det min kropp? Bättre med vitt bröd än frysta maträtter man hittar på ICA? Jag är lat och kraftigt överviktig men försöker äta bättre, och undrar om vitt bröd är så dålugt att jag borde ge upp det på en gång eller kan ha kvar det tills jag börjat tycka om "nyttig" mat? Jag frågar för ibland är en smörgås mer lockande än chips, så jag hoppas det är bättre. Jag kan tillägga att jag äter vitt bröd dagligen. Billigt och mättande.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

VildaVittra
0

Jag skulle nog säga att vitt bröd är värre än pasta, för det har mer kontaktyta mot magsaften än pastan har som är mer kompakt, så blodsockret lär nog stiga snabbare. 
Har du provat ljust surdegsbröd? Som levain.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlgaMaria
0

Bröd är ju inte särskilt bra för vikten eller hälsan. Jag tänker som så att eftersom bröd ofta är något man äter varje dag så kan det vara en god idé att sluta med det, eller typ bara äta knäcke och finncrisp typ. Chips äter du inte varje dag tror jag så du lär ju inte ersätta alla mackor med chips utan du måste hitta något annat att ersätta det med.

Frysta maträtter på ica… ja, det beror ju helt på vad det är.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

TjockaBerta
0

Det verkar som om alla " dieter" avråder från vitt bröd, så det är nog inte så bra. Men mättar det verkligen? Jag tycker det är mest luft.

>>>Malum domesticum<<<

OlgaMaria
0

#3 Ja eller hur. Det är ju pålägget som mättar. Bättre då att ta ett salladsblad och ha på en massa smör och pålägg och äta det istället för macka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Cindy S
0

Och jag som varit "duktig" och valt bröd över pasta, hehe. Då får jag tänka om. Det är roligt hur olika folk är. Ett par mackor med smör kan räcka mig i flera timmar, men sallad+pålägg+smör skulle jag behöva väldigt mycket av för att bli mätt på. Kan nog också vara att magen min inte reagerar bra på bröd, så det är mer en äckelmagad mätt känsla jag får. Kan mängden bröd spela roll? Om jag äter en halg baguett istället för två tallrikar pasta, jämnar det ut sig då? För pasta gör mig hungrig snabbt. Jag får hitta en annan lösning.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

VildaVittra
0

Det här kanske är nått för dig? Han gick ner massor genom att äta på subway. http://en.wikipedia.org/wiki/Jared_Fogle

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cindy S
0

Skojar du med mig?

Jessica Jones (2015-)

VildaVittra
0

Nej, har sett honom på Oprah tror jag det var.

Cindy S
0

Ja, ifall jag slutade äta allt annat onyttigt och bara åt mackor kanske det skulle hjälpa lite. Magen skulle nog säga ifrån, men vågen kanske blir grad. Men nu måste jag verkligen äta bättre; jag har fått remiss och läkaren kommer skicka mig till kolopski(vad det nu heter, rumpkameragrejen) för höga halter calprotecingrejs, misstänkt IBM.

Jessica Jones (2015-)