Putmage..
Hej, har ni några knep för att få bort putmagen? Har nästan alltid haft fast mage, men nu har jag putmage. Jag får gå och dra in magen när jag har tighta tröjor för att jag tycker att min mage sticker ut. Jag är 1.63 och väger 43. Kom gärna med knep, för jag vill få min mage fast igen. Ska jag träna, eller vad behövs? :)
Jag tror att det bara är något som du själv ser fast ingen annan gör det, då på 43kg och på 163 cm lång så är du långt ifrån av att behöva få bort lite "osynligt fett" på magen ;) Du är fin precis om du är!

Jag tror att det som främst behövs kan vara lite självdistans och en gnutta realism. Alldeles säkert kan du ha nytta av att träna, men tillsammans med träningen behöver du också hitta en vettig modell för vad du äter, och det skulle säkert inte skada att gå upp tio kilo, där en del förutsätts vara muskler, om det inte är ett eller annat felslag på din längd och vikt, 43 kg till 163 cm.
Träna är det enda sättet att få väck putmagen men också att man äter rätt sorts mat. Man ska ju kanske inte äta flera kilo godis om man vill få väck putmagen.
Finns då någon extra nyttig grönsak som typ gurka, eller något som jag skulle kunna äta mer av? #3
Putmage har de flesta kvinnor.
#4 Google runt lite, gurka innehåller mest bara vatten.
Men en allsidig kost, och alla färger bland grönsakerna är vad som brukar rekomenderas
Står din mage ut med så låg vikt som du har skulle jag snarare kolla upp om jag är överkänslig mot något än att satsa på att bli fastare. Om du trycker på din mage känns den hård så är du uppblåst och då kan det vara så att du är känslig mot laktos exempelvis eller något gasbildande i din kost. Prova dig fram och se om du känner någon skillnad.
Precis. Just nu förändras ts kropp massor och kvinnliga former kommer fram. Liten putmage är normalt och Inger du ska försöka få bort.