Gå ner 3-4 kg, tips??
Hej där!
Jag skulle vilja gå ner 3 till 4 kg. Dock vet jag inte hur jag ska lyckas. Oftast blir jag så hungrig när jag minskar på maten, spelar ingen roll om jag äter oftare.
Hade gärna vilja ha tips på frukost, luncher och middagar… Äter dock inte fisk, kött, fågel eller ägg. Ni får dock ändå gärna ge tips och hur man ska äta för att gå ner snabbast och bäst.
För mig fungerar det att byta ut pasta/potatis/ris/bröd mot grönsaker och mer kött/fisk/kyckling (har tyvärr ingen koll på vegkost, så jag vet inte vad det motsvarar för dig). Jag får alltså i mig samma mängd mat, men fettet och proteinet gör att jag känner mig nöjd längre. Äter jag massa kolhydrater så blir jag först uppblåst, och sedan sugen på socker efter några timmar.
För mig har det alltid fungerat bäst att äta två stora mål istället för att äta hela tiden som man "ska", för då äter jag för mycket.
Men precis som allt annat så är det otroligt individuellt. Vissa fungerar precis tvärtom, håller sig nöjd/mätt mycket bättre på mindre fett och mer kolhydrater och att äta fem gånger om dygnet. Prova dig fram.
Annars får du öka på träningen. Styrketräning är generellt sett ett bättre sätt att forma kroppen, vad jag märkt, än vad enbart viktminskning är. Ofta vill man få bort någon liten putmage (som man bara ser själv) eller dylikt men det går inte alltid utan träning. Och det brukar vara svårast att gå ner några få kilon, för din kropp kan ha en annan trivselvikt än dig.
Måttband, spegeln och hur man mår är bättre redskap än vågen (:
//Jessie
#1: Ska ju träna vid sidan av att äta.. MEN just mattips behöver jag. Har testat kolhydrater, blir likadan som dig! har även testat att utesluta det, genom att bara äta protein (i mitt fall köttfärs) och grönsaker. Blir ändå hungrig av det.
#2 Har du provat att även öka på fettet, eller är det bara protein och grönsaker du ökat?
//Jessie