Samma problem varje vecka
Vi veckohandlar alltid på måndagar numera och så gör vi matlista över middagar måndag-söndag för varje vecka. MEN, jag har svårt att komma på så att det blir variation. Eftersom jag bara äter gurka, majs och viss sallad och inte äter t.ex vitlök, curry och chili (om man känner smaken).
Vart hittar ni inspiration till mat?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja jag tänker för lika varje vecka så dålig fantasi xD
#3 Äter väldigt sällan på resturang så :P När vi äter ute är detpizza eller kebab/kycklingtallrik xD
Men smart där med att ha en vecka med bara nya rätter :)
#5 Inte så förtjust i kebab i sallad :( Testat nämligen att göra det hemma och ja även köpt någon gång med.
Låter mysko Shill, aldrig hört :P Måste googla på det :)
#7 Bara jag som är kräsen med mycket xD
souvas har jag aldrig hört talas om får jag med googla hehe
Jag får matinspiration genom att gå i butiken. Listor i all ära, men just inspirationen kommer på känslan jag får i butiken. Går oftast till köttet ellet frukt och grönt först, sen utifrån det väljer jag passande tillbehör.
Med vänliga hälsningar
Chess
#9 Önskar att vi kunde göra så men sedan vi började med listan så har vi sparat in några slantar och blir lätt att vi tar på oss saker för stunden som kanske inte används sen eller bara onödiga saker :(
TS, har du varit inne på Pinterest och kollat något? Går på paleo för tillfället men det finns så otroligt mycket bra recept och för många olika typer av kosthållning. Finns varierande svårighetsgrad, prisklass och nivå på hälsosamt. 🙂
Länkar ett exempel på vad dagens middag kommer vara:

Då jag behöver ny inspiration så tar jag en kokbok, blundar, bläddrar och pekar. Gillar jag inte allt i det recept det blir så går det oftast att justera det själv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#12 Nej det har jag inte sett, ska jag kolla in, tacl 🙂
#14 Smart! Har inte så många kokböcker får införskaffa mig någon mer tror jag minsann 😃 Någon du/ni rekommenderar?

#15 Favoriten är nog den klassiska stora rutiga, men är något av en receptsamlare så har ett skåp fullt med både kokböcker, receptkort, utskrivna recept, utklipp från tidningar, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#16 Aaa jag har en stor kokbok jag fick av min farmor när jag flyttade hemifrån, äldre bok. Får kika mer i den :D