Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 535 ggr
Michaela-N
0

Hur gå ner trots aktiv vardag?

Tänkte göra en sorts slutspurt på min viktminskning och gå ner de sista 5-6 kg som behövs för att bli bikinifin inför en resa i juli. 

Jag har försökt deffa lite flera gånger förut, det resulterar alltid i samma sak, oförändrat på vågen. Jag tränar löpning 4 ggr per vecka, visserligen inte långa sträckor (3-5 km) men rör ändå mkt på mig. Tränar även lite styrka med redskap jag har hemma kanske 2-3 ggr i veckan. Hur jag än försöker ligga på kaloriunderskott så blir jag alltid utmattad och trött, orkar inte springa så mycket när jag tränar och har svårt att hålla koncentrationen uppe när jag är i skolan eller hemma när jag ska plugga. Då ligger jag ändå inte på farligt lågt underskott, kanske 500-600 kcal. Alltså märker jag av underskottet på direkten vilket gör att jag ger upp… 

har alltså inget problem med själva hungerkänslorna, bara det att jag blir orkeslös. Någon som har tips till mig?

Facie
0

Sluta titta på vågen är mitt tips. Vad din vikt är kan bero på vad du ätit, hur mycket vatten kroppen lagrat, hur mycket muskler du byggt osv, den är inte att lita på med andra ord! Titta istället i spegeln hur din kropp förändras.

Jag blir själv helt konstig av att deffa, men ju längre man håller på desto mer hittar man en kost som passar än. Du borde nog försöka äta lite men ofta, så kroppen hela tiden får energi. De dagarna du ska träna kan du också äta lite mer än de dagarna du inte gör det.

Pretty wise //