Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 828 ggr
sagat
0

Hur fort ?

Hur långt tar det att gå upp eller gå ner ett kg? Tar det sju dagar innan man ser förändring? Ett kg va väl ca 7500kcal och om man äter mer än de på en vecka så går man upp i vikt.. men tar det en vecka? Käkade sjukt mycket från torsdag till idag för jag är sjuk och då blir jag sugen på precis allt.. vägde mig nyss och den står som den brukar men kommer jag gå upp ett kg på typ torsdag?. Inga dumförklaringar nu tack!

VildaVittra
0

Ett kilo fett ligger runt 7000 kalorier. Du ska alltså göra av med 1000 kalorier mer per dag den veckan än vad du äter, men du ska äta runt 1600-2200 kalorier om dagen (beroende på kroppsvikt, kön, ålder samt aktivitetsnivå), så du bör se till att göra av med runt 3000 kalorier om dagen under den veckan. 

Men vi säger att din normalförbränning är 2200 kalorier, för att gå upp ett kilo på en vecka skulle du i teorin behöva äta 3200 kalorier om dagen. 

Skulle du nu råkat gå upp ett kilo under påsken, så lär det försvinna av sig självt nu när godiset är slut och du återigen äter normalkost.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

KunskapÄrMakt
0

Varför skulle det kilot försvinna så lätt?

KunskapÄrMakt
0

(Frågan var till #1.)

VildaVittra
0

#2 För att man återgår till sina gamla vanor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Facie
0

Haha, vad go du är! Du får komma ihåg att kroppen förbränner kalorier fast att man ligger i sängen en hel dag. Så säg att din kropp bränner 1500kcal (beroende på vad du väger, hur tränad du är osv) och du äter 2500kcal den dagen, då har du 1 000kcal i överskott och inte 2500 kcal som man kan tro.

Pretty wise //