Hur får man mindre mage?
Jag har lyckats gå ner en massa kilon och det är ju bra. Men min mage är jättestor trots att jag är nöjd med mina ben, armar rumpa ja allt utom magen. Jag vet att man inte kan punktförbränna men jag ser verkligen gravid ut. Det ser ju inte alls proportioneligt ut med smala armar ben och en mage som står rätt ut. Jag har inte bilringar som man kan ta tag i utan magen är hård fast och stor- typ gravidmage.
Annars är jag nöjd men hur får jag magen mindre utan att allt annat blir mindre?
Ändra något i kosten?
Det är inte så att magen svullnar av viss mat? Det gör min mage ibland
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur äter du?
Sen är plankan bra för att få fastare mage som ser plattare ut.
Stress och dålig kost får fettet att lägga sig på magen och runt de inre organen.
Sen kan du ju också vara tarmarna som är uppsvällda?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Är inne på samma spår som #1, du äter nog något din mage inte gillar. Själv blir jag uppblåst av kolhydrater/socker, men det kan ju även vara exempelvis mjölkprodukter.
Är magen alltid lika, eller är den mindre på morgonen/vissa dagar? Om det är så, prova att skriva en matdagbok. Skriv upp vad du äter varje dag, och en liten kommentar om hur magen känns. Efter någon vecka brukar man upptäcka ett mönster.
//Jessie
Jag vet inte vad jag ska ändra på riktigt. Jag har slutat med godis fikabröd läsk glass och allt sånt. Jag äter typ vanlig mat, fisk kött pototis
Ja magen är lika alla dagar och även innan jag ätit. När jag ligger ner på rygg så far inte fettet (eller vad det nu är som är så hårt) åt sidan heller utan den är lika fast och står rätt upp. som ett par silikonbröst haha, som står rätt ut oavsett läge
Vissa har mer anlag för att lägga fett på magen och viss kost bidrar också mer till det än annan. Det har nog blivit som det har blivit under lång tid tillbaka. Du får nog tänka att det kommer ta tid men att det kommer gå åt rätt håll om du jobbar för det.
LCHF kanske vore något för dig?
Hm, om den alltid är så tycker inte jag det låter som kosten riktigt. Då brukar man se skillnad beroende på vad man ätit.
Har du provat något läkemedel mot uppblåst mage/gaser?
//Jessie
#7 Eller så är det inte alls en uppblåst mage, utan bara fett som lagt sig under den tid då hon varit överviktig.
#8 Du behöver ju inte börja med tanken att du aldrig mer ska äta potatis och banan, men tycker du skulle kunna försöka dra ner på kolhydrater och öka med lite fett och se om det ger effekt. Fett på magen vill ibland endast släppa då man förändras hormonellt i kroppen. När man minskar kolhydraterna sjunker insulinet och det gör att också det svåraste fettet kan börja släppa.
Ja jag tror inte heller att det "bara" är luft. Jag tror det är nåt slags fett som lagrats och blivit fast på något sätt. För jag är ju inte gasig så att jag går runt och pruttar och har mig. Borde väl bli så annars om jag har mycket gaser tycker jag. Men jag får väl prova att dra ner på mer kolhydrater då. Även om det är stor skillnad mot förut när jag åt massor av lösgodis och sådant så jag HAR ju minskat massor på dem men ja. Jag ska prova. Tack för svar.
Ta fram måttbandet och mät magen så du kan se när du gör framsteg! :)
Hej. Börja äta mindre portioner? Om du inte redan gör det alltså. Kan ju vara så att magsäcken är uttöjd och spänd. I mitt fall fungerade detta!
hälsning/ www.ciliacicilia.blogg.se
Bara att banta mera så försvinner nog magen också 😉
På följande sida finns en massa dieter beskrivna du kanske inte tänkt på att prova:
*
#13: Vilket oerhört dåligt tips. Vet inte hur gammal du är men en klok vuxen människa ger inte rådet att "banta mera" följt av någon jäkla länk. Väx upp.
Vart fettet på kroppen sätter sig är genetiskt, så de ända sättet för dig att få mindre mage är att minska ditt kroppsfett. Man kan inte punktförbränna dvs bara bränna fett på magen genom att göra magövningar.
Däremot får du en "snyggare" mage av att ha den vältränad :) och det är hälsosamt med lite muskler.
Jag har samma problem, de första som händer när jag deffar är att mina revben och nyckelben börjar synas mycket. Men de ställena jag vill att de ska synas händer det mycket segare :)
Pretty wise //