Min viktminskningtråd
Det går trögt med motivationen nu. I 12 veckor har jag gått på diet och tränat mellan 3 - 6 gånger i veckan och jag har totalt tappat cirka 7 kg (sist jag vägde mig, kan vara mer). Jag vill gå ner minst 15 kg till för då kommer jag väga lika mycket som innan jag gick upp (viktuppgången berodde till största del på min antidepressiva medicin, men också stillasittande liv, såklart)
Ålder: 20
Längd: 164
Startvikt: 83.5
Nuvarande vikt: 76.2
Målvikt: 60 kg (54 kg så småningom)
Jag ska utomlands om 1 vecka och jag har aldrig visat mig i bikini när jag inte varit nöjd med hur jag ser ut (förra sommaren vägde jag cirka 73 och badade inte en enda gång). 😕 Jag tycker det går väldigt långsamt med viktnedgången också. Jag äter 1800 kalorier om dagen (jag tränar med PT 1 gång/vecka och det är hon som gör mina matscheman). Man hör ju historier om folk som tappar 10 kg på 4 veckor och så kommer jag här och går ner typ 3 kg i månaden… Det känns så tungt bara.
Jag skulle säga att inte tänka så mycket på vikten. Om du tränar mycket får du ju muskler och de väger också.
Jag är 172, när jag var smal och typ tränade 2ggr veckan vägde jag 66kg. Nu väger jag 73 och tränar 3-4ggr veckan.
Du kanske får asgrymkropp på 63 kg och då är det ju bara att köra på :)
Ett tips är att mäta alla kroppsdelar om du inte redan gör det, för det visar ofta mer!
Lycka till på din resa
10 kg på fyra veckor är inte realistiskt i annat fall än om man har extrem övervikt. Man brukar säga att mellan 0,5-1kg i veckan är vad man kan vänta sig. Du har ju gjort det :)
#1 Tack för peppningen! Jag mäter mig varje månad också, har minskat cirka 10 cm i midja.
#2 Jag har en vän som inte hade extrem övervikt utan ett BMI under 30 och hon gick ner 12 kg på 4 veckor. Dock åt hon otroligt lite, men ändå… Jag har mens nu och vågen visar inget minus (ska väga mig om 1 vecka) men jag hoppas att det bara är vätska för jag känner mig smalare… 😕
#3 Hon hör inte till vanligheterna.