Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 1517 ggr
Fitnessgurl
0

Bli av med fettgropar?

Hej det är så att jag här ganska mycket fettgropar/celluliter på min rumpa och lår och undrar hur man gör för att få bort dom så snabbt som möjligt? Bryr mig inte om min hälsa nu och vill helst att fettgroparna ska vara borta inom 2 veckor om det går?

Karmatarerskanise
0

Ät mindre salt och rör på dig. Det går inte att minska celluliter på två veckor. Troligast är att du alltid kommer ha dom.

Scorpio97
1

Det går i princip inte. Det kan hjälpa att få igång blodcirkulationen genom exempelvis massage och träning, men det är till stor del genetiskt och oundvikligt. Enligt Wikipedia har 90% av alla kvinnor celluliter i någon utsträckning (nu kanske inte Wikipedia är världens säkraste källa, jag ville bara påpeka det så du inser hur vanligt det är). 

Är man väldigt överviktig kan dom synas mer, och då kan det hjälpa att gå ner. Men förmodligen kommer dom inte försvinna helt.

//Jessie

Silver83
0

Det kan ta jättelång tid att bli av med celluliter för vissa, om de ens försvinner alls. Men det finns knep. T.ex. träning, dricka mycket vatten, torrborsta huden, smörja in huden, skrubba/peela huden etc etc.

Fitnessgurl
0

Men du ser ju t.ex aldrig en underviktig tonårs tjej men fettgropar?

Fitnessgurl
0

Så om jag äter extremt lite och ingen potatis, ris, pasta mm och tränar stenhårt 2h per dag? Och masserar och dricker mycket vatten osv?

Silver83
1

Så är det ändå inte säkert att de försvinner. Det kan ta lång tid, det finns inga garantier för att de försvinner. De kan däremot minska. Vissa blir av med sina, vissa får aldrig några överhuvudtaget och vissa får leva med sina.

Det är helt normalt att ha det, och du är inte ensam om att ha det. Som #2 skrev så är det 90% av alla kvinnor som har det.

Scorpio97
3

Så länge du har underhudsfett kan du ha celluliter. Min kusin är sexton år, och har alltid varit underviktig. Förra året var hon två kilo ifrån att bli inskriven på ätstörningskliniken. Hon har haft celluliter sen hon var tretton-fjorton, precis som jag har. Sen kanske det är lite mer vanligt att dom dyker upp när man blir äldre, på grund av hormoner och att huden blir mindre spänstig med åldern. 

Dessutom brukar det vara så att man ser dom mycket mer på sig själv. Hur ofta inspekterar du någon annans kropp jättenoga? I princip alla har celluliter. Att svälta sig kommer inte ta bort dom, det kommer bara göra så du mår dåligt.
Träning i lagom dos, dricka vatten i lagom mängd och massage är jättebra. Men förmodligen kommer du inte se någon större skillnad på celluliterna. 

Att sluta äta samtidigt som man tränar hårt, bryter ner kroppen. Om du tycker det är värt det, bara för att gå ner i vikt eller få bort celluliter tycker jag du behöver prata med en kurator eller liknande.

//Jessie

[LadyK]
0

#5 Med tanke på dina tidigare trådar om ätstörning och vilja att tappa vikt till undervikt känns inte mer träning, att svälta sig, mm mm som en specielt bra idé alls.

Fitnessgurl
0

#8 jag vill bara inte vara så fet som jag är nu

Karmatarerskanise
3

Vi stödjer enbart hälsosam viktnedgång.  Låser därför tråden och råder ts att ta hjälp av vården

Inlägget är låst för nya kommentarer