Är det så enkelt?
Jag har levt med min övervikt i hela mitt liv, nu 28 år gammal tänker jag ta tag i saken då vikten hindrar mig från att leva det liv jag verkligen vill.
Startade för 2 veckor sedan med att bara äta ett mål mat om dagen, mindre potatis/pasta/ris och mer protein och grönsaker. Övriga mål blir det riskakor/kvarg/något annat fettfattigt.
Mot tidigare då kvällsmålet ofta var en hel middag, 2 baguetter med någon fet röra på.
Nu blir det kvarg/riskakor eller några frukter.
Tänker inte ta bort lördagschipsen dock något måste man ju få ha kvar 😉, hoppas på att det inte gör för mycket när man äter mindre i veckorna.
Vägde mig idag, -3.8!
Är det verkligen såhär enkelt?
MVH Erika :)
Låter som en bra och hälsosam metod! Det är så lätt i början enligt min erfarenhet, att vikten går fort neråt pga den plötsliga ändringen i kosten, men sedan går det mer långsamt - och det är då ens tålamod och kämpaglöd sätts på prov. Det är lätt att man då inte blir lika motiverad och det känns som att man lika gärna kan skita i det. Var beredd på den perioden, och se till att ändå fortsätta! Rom byggdes inte på en dag 😉 Dessutom är det mycket bättre att gå ner långsamt, för det är bäst i det långa loppet. Du verkar ju ha förstått att det handlar om en ny livsstil! Till exempel genom att ha kvar lördagschipsen, bara det är en väldigt realistisk långtidssatsning. Man står inte ut med att köra på strikt diet och träning en längre tid.
/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus