Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1831 ggr
OsterlindM
1

Naturdiet

Är det någon som använder sig av Naturdiet eller liknande? Jag har nämligen köpt hem just Naturdiet Shakes och min första dag var igår. Dock äter jag frukost som vanligt men byter ut lunch och middag till shakes. Däremot är den väldigt äcklig tycker jag men vill man vara fin får man lida pin ;) Hur har det gått för er som testat? Böt ni ut alla måltider eller hur gjorde ni? Hur länge höll ni på? Och slutligen, hur blev resultatet?! :) Sen är jag sjukt stolt över mig själv. Sen i söndags har jag gått en promenad varje morgon på max 3 km och ätit mindre. (Går aldrig annars och äter sjukt mycket i vanliga fall) I söndags stod vågen på 78kg, imorse stod den på 76,8! Det kanske är väldigt lite skillnad i andras ögon men för mig känns det underbart! Nu äre typ bara 20 kg till som ska bort men det fixar jag!

Wony
0

Jag testade Naturdiet för några år sedan, men smaken var så hemsk att jag inte stod ut. När jag körde Noka var det betydligt enklare att fortsätta och jag tappade faktiskt i vikt då. Det var nästan lite för gott. 😉

OsterlindM
0

När jag smakade Naturdiet för första gången för någon dag sen tyckte jag att det va skitäckligt men nu tycker jag faktiskt att det är gott! :)

Wony
0

Oj, vad bra att du började gilla dem. Jag klarade inte av det alls, försökte flera dagar men blev bara spyfärdig. Men är väl ofta så, att vi har olika lätt för en del smaker också.

[Linsenhejhej]
0

Jag drack Naturdiet choklad-shake i går och i dag, och jag älskar den. Smaken är så god och man blir mätt. 🙂

OsterlindM
0

Ja den blir bara godare o godare varje gång tycker jag :) mätt blir man faktiskt förvånansvärt :)

[Túrwen]
0

Några smaker ni som kört Naturdiet kan rekommendera? Allevos chokladsmak är ganska hemsk och trodde ärligt talat att jag skulle spy efter ett tag :S Vill ge det här med VLCD en chans åtminstone för en vecka eller två.. verkar som att jag äter mer än vad jag bör eftersom att jag inte går ner i vikt trots att jag lyckats hålla en normal vikt tidigare utan problem.

EmelieSaraViola
0

Jag har gått två veckor och 4 dagar och gått ner ungefär 6 kg. Men gick ner innan det 25 kg med att byta ut måltider med nutrilett i ett par månader och sen varva nutrilett med vanlig mat sen dess. Men nu har jag kört stenhårt nutrilett i två och en halv vecka :)

redheadgeorgeous
0

Jag har länge funderat på att byta ut lunch emot en shake i alla fall. Hade tänkt testa Naturdiet med smak av päron. Är det någon som testat den och vad tycker du/ni om den?

Började träna och äta nyttigare/mindre i början av Januari. Förlorade runt 5-6 kilo, sedan har jag gått upp några igen. Ska gå ner 27kg till och känner att det inte bara fungerar utan vill testa något nytt. Rekommenderar ni att testa att byta ut ett mål emot en shake?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

alvawik
1

Skulle tipsa om att köpa naturdietsoppa också! Jag köpte allevos soppa som jag åt då jag blev sugen på något mer salt :)

[Túrwen]
0

Har börjat byta ut frukosten mot proteinpulvershake.. tänkte köpa naturdiet men såg att det innehöll vete där brast ju det. Får prova annan variant.

Zabbio
1

#10 tror att nutrilett är vetefri.  Men läs för säkerhets skull.

Jag har inte provat naturdiet, men  i gymnasiet åt jag nutrilett enbart, i 6 veckor. Mådde sjukt mycket bättre. Fast det kan också bero på att studentmat för mig annars var pasta och bröd, och några år senare upptäckte jag en ganska kraftig spannmålskänslighet mot vete (påverkar mig psykiskt, framförallt), slutade med det och blev av med diverse självmordstankar och annat spännande.
Så för att återkoppla till tiden med nutrilett - jag mådde förmodligen så bra eftersom jag omedvetet tog bort en ingrediens jag inte tål för fem öre egentligen.

Men jag har i varje fall positiva associationer av pulverdieter. Gick ner något lite men gick snabbt upp det igen, så ur den synpunkten har det egentligen inte hjälpt mig. Däremot köper jag det ibland som lunch när det är svårt att hitta något annat jag tål, då blir det en färdigblandad variant utan vete. Kommer aldrig ihåg märket utan läser på dem.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Emma&Hanniball
1

Ska köpa naturdiet efter semestern, choklad smaken är väl inte onyttig, tänker att det är choklad och att kanske jordgubb är nyttigare är det sant?

jiim
0

#12, Kollar man på innehållsförteckningen låter det ganska illa:

Ingredienser: Sojaprotein, maltodextrin (från majs), fruktos, mineraler (kaliumvätekarbonat, kaliumklorid, kalciumsalter av ortofosforsyra, magnesiumoxid, kalciumkarbonat, järnfumarat, zinkoxid, koppar(II)sulfat, mangan(II)sulfat, krom(III)klorid, natriummolybdat, kaliumjodid, natriumselenit), inulin, kakaopulver (3 %), sojaolja, mjölkprotein, förtjockningsmedel (guarkärnmjöl, xantangummi), salt, emulgeringsmedel (sojalecitin), klumpförebyggande medel (trikalciumfosfat), arom (choklad, mint), sötningsmedel (acesulfamkalium), vitaminer (askorbinsyra, DL-alfa-tokoferylacetat, nikotinamid, retinylacetat, kalcium-D-pantotenat, D-biotin, cyanokobalamin, pyridoxinhydroklorid, riboflavin-5-fosfat, tiaminhydroklorid, kolekalciferol, fytomenadion, pteroylmonoglutaminsyra).

Emma&Hanniball
0

#13 Inte för att jag fattade det men låter rätt dåligt, är det innehållsförteckningen  från choklad smaken?

Zabbio
0

#14 Det mesta/mycket är vitaminer och mineraler i sina kemiska beteckningar.

[Túrwen]
0

Börjar imorgon med VLCD kommer endast att äta ett riktigt mål om dagen. (Bestående av fisk, fågel eller veg + grönsaker) Kommer att göra detta i tre veckor har till min förskräckelse pga medicinering för pollenallergi lagt på mig vattenvikt och låren skaver mot varandra nu när det är varmt. 59 kg är målet. Är säker att jag kommer att hålla min nya vikt eftersom att jag med dieten avsäger mig mina laster vilka är nötter, jordnötssmör och feta ostar. Kommer fortfarande äta ost då och då efter dieten men inga mer nötter.

[Túrwen]
0

Det pulvret jag valt har relativ kort ingredienslista och innehåller havre men i så liten mängd så det får jag ta för att undvika vete som jag är mycket allergisk mot.

Zabbio
0

Vilket pulver är det? (är också intolerant mot vete)

[Túrwen]
0

Allevo är vetefri. Den smaken jag köpte var det i alla fall.. Kör på den med tropiska frukter

Zabbio
0

ok :) tack

[Túrwen]
0

Verkligen synd att du bor i norra Skåne och jag i södra. Hade varit väldigt bra med stöd just igenom en sådan period xD Dag ett och magen kurrar som sjutton vid lunch eftersom att jag på jobbet inte har tid att äta mellan frukost som är vid 7 och lunch 13:00 nu äntligen mellis vid 17 och en middag på Kyckling och wokgrönsaker till middag!

[LadyK]
0

http://www.allevo.nu/Alla-produkter/Allegritabell/

Funderar på detta någon vecka själv då jag står hopplöst still och stampar. Är också glutenintolerant. Och ska helst inte äta laktos men men…

Zabbio
0

#21 om du menar mig så är jag ett ganska kasst stöd :P 
Kommer köra på 5:2 dieten.. fast 5 dagar med bara pulver och två vanliga ;)
Har varit på pulver innan, me det som lockar mig är att det är så enkelt. Jag fixerar lätt på mat och dieter och kost och näringsvärden och….. etc. Men genm att tänka ''nu är det fem påsar om dagen och så är det med det'' så kan jag koppla av hela det tänket och få vila lite från min fixering.
Dock kör jag fri tillgång på kaffe, mjölk och den mesta frukt/grönsaker.
Förutom det har jag väldigt lätt att ställa om mig, iaf så länge jag får ha mitt kaffe. Har kört kaffe-fria veckor emellanåt också för att avgifta mig lite, men ser inget problem med mitt kaffedrickande så jag kör på och tillåter den lasten :)

Trist att det är jobbigt första dagarna, men du kommer in i det :)