Tränad mage
Jag är 165 cm lång och väger 61(!) kilo jag är ganska smal om man kollar från sidan (om jag har byxorna under naveln så magen ser platt ut men jag har en liten mage typ asså en "fettklump" som putar ut de börjar strax ovanför naveln. Jag har försökt sluta med socker nu och hoppas de håller. Jag undrar hur jag kan få en platt och tränad mage (inte magrutor asså jag vill ha typ en mage med muskler som man kan se vissa tjejer har, hoppas att ni förstår vad jag menar) Hur många armhävningar suttups osv behöver man göra per dag för en tränad mage Har varit överviktig om de spelar in Jag äter ungefär 1200 kcal per dag och tränar typ aldrig (ba när de är inte är lov tränar jag 2-3 ggr i veckan) Är tjej och vill ha massa med råd, tack
Vi kvinnor har lite olika kroppar och den där lilla bullen många av oss har är normal och hälsosam. Om du nu verkligen vill få bort den är det fett du främst ska bränna även om muskler kommer ge stadga åt bålen. Fett bränner man genom att motionera, muskler bygger man effektivast genom styrketräning.
Du äter alldeles för få kalorier, med tanke på att du har lov, så drar jag slutsatsen att du är väldigt ung och då kan ett kaloriunderskott ge dig skador i det långa loppet, för din kropp växer fortfarande och ska den bli sund och stark, så behöver den byggstenar.
Börja äta normalt och sätt istället igång att motionera. Vilken motionsform bestämmer du själv beroende på vad du tycker är kul, för tycker man inte att det är roligt att träna, så kommer man att sluta när det är tunga dagar. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja jag är ganska ung. Tack så mycket för svaret Mina föräldrar säger/sa att jag åt mycket så jag började äta mindre så de är därför jag bara äter 1200 kcal
#2 Be dina föräldrar om att få gå till en utbildad dietist istället, då kan ni sätta ihop en kostplan som är nyttig istället för skadlig. För det är även farligt att mixtra med maten som ung tjej, för tänk om du får en ätstörning. Den blir man inte frisk ifrån, utan man kan bara bli bättre. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
För att få bort det fettet behöver du bränna fett. Handlar inte om hur många armhävningar/sittups du ska göra. Ju mer muskler du får på magen ju mer kommer den stå ut (Tänk logiskt, ju större muskler, ju mer trycks fettet ut), man ska absolut ha en grundstyrka i magen för att den ska bli platt, men är du inte ute efter rutor eller dyl så tycker jag att det är onödigt att försöka styrketräna magen. Satsa på fettförbrännande taktiker istället som cardio och fokusera på kosten. 1200 kcal/dag är alldeles för lågt och kan sätta din kropp i försvarsläge vilket kommer resultera i flera olika saker, bland annat i att du inte kommer få bort det oönskade fettet. Ät mer och ät rätt mat istället.
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono