Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1488 ggr
mel0dy
0

En massa lös hud

Jag har gått ner från 94 kg till 57 helt på egen hand av att äta bra mat. Jättenöjd men…

Min mage ser inte klok ut. Och inte bara magen, hela kroppen dallrar av lös hud men värst magen och på sidan av magen. Brösten hänger. Man kan tro att jag fött och ammat 4 barn men jag har aldrig ens varit gravid.

Kan kroppen "dra ihop sig" av sig själv eller måste jag se ut så här nu pga att jag varit fet för lång tid innan jag tog tag i det?

(jag har inte råd till plastikoperation)

Sommarek
0

Sätter en liten tass här av intresse.

Jag har inte gjort detta själv, så har ingen personlig erfarenhet, men de jag känner som gjort det säger att det drar ihop sig, men att det tar olika lång tid beroende på bland annat ålder. Sedan har några av mina vänner "byggt på" kroppen med muskler istället, för att fylla ut lite av det lösa.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Karmatarerskanise
1

Det är väldigt individuellt och går inte att svara på. Det kan dra ihop sig men det tar tid.

Grattis till viktminskningen.

[Túrwen]
0

Gick ned från 80 till 55 under väldigt ung ålder dvs -18. Då drog huden ihop sig men jag tränade då också en del pilates vet inte om det hjälpte något. Kan bero på hur snabbt viktminskningen gått också. Hoppas det löser sig för dig bra jobbat!

mel0dy
0

Tack, jag är tyvärr så gammal som 31 så kanske det är för sent men hoppas på att det blir bättre med tiden.

fiafia89
2

Ring till din vårdcentral. Du kan få träffa en läkare som bedömmer om du kan få en ev operation genom landstinget.