Gå ner i vikt men ha kvar rumpan
Hej, jag började för 5 dagar sedan att ta tag i min viktresa, allt går bra men jag har ett problem, Jag vill ha kvar min rumpa och mina bröst. Finns det något sätt att träna mage, rygg, armar, lår så att rumpan inte tar stryk eller hur man nu ska säga eller är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera förändringen?
🤔
Det går inte att punktförbränna fett. Går du ner i fettvikt, kommer det tas relativt jämnt över hela kroppen (beror dock lite på gener också).
Rumpan går att träna större, och om man tränar bröstmusklerna (under brösten så att säga) så kan dessa se större/lika stora ut även om du går ner i vikt.
//Jessie
Skulle också säga att det beror på genetik väldigt mycket, jag har tur vad gäller bysten och rumpan men mina armar krymper direkt och blir pinnsmala även som normalviktig.
Brösten och rumpan kommer definitivt att bli mindre för det är oundvikligt men hur mycket kan vi inte gissa oss till.
Det är bara för dig att försöka avgöra om det är värt det eller ej. Om du är överviktigt så är det säkerligen värt det. Se bara till att träna också så att du får någon form på det hela. :)