Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1507 ggr
OsterlindM
2

M's viktminskningstråd

Tänkte skriva ner hur det går för mig och min viktminskning här. Jag är rökare (minst 1 paket om dagen) och äter mycket skräpmat. Startvikt: 78 kg Målvikt: 58 kg (Kan tillägga att jag är 153 cm lång) Jag började i söndags med promenader på max 3 km. 2 dagar har det bara blivit 1 km pga kroppen inte orkat med längre. Som längst har jag gått 4 km och så har det blivit dom två senaste dagarna. Har även ätit mindre och ska även börja med Naturdiet då jag äter frukost som vanligt men byter ut lunch och middag. Jag har fuskat lite i helgen med att ha ätit en pizza men har ändå gått ner i vikt så det är ganska lungt ändå. 1,5 kg har jag blivit av med sen i söndags och jag är så stolt över mig själv!

Fridaaaa
0

Grattis bra jobbat! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OsterlindM
1

Tänkte skriva lite mått också.. 31/3 Mage: 110 cm Lår: 71 cm Överarm 37 cm 12/4 Mage: 109 cm Lår: 69 cm Överarm: 34 cm Kul o se att en liten promenad om dagen kan göra sån skillnad :)

OsterlindM
0

Nuvarande vikt: 76,4 Gått en kort promenad idag på 2,25 km :) ätit frukost (lättfil och müsli) och en Naturdiet shake. Till middag blir det också en shake :)

OsterlindM
0

Imorse stod vågen på 76,2 kg! Vilket betyder att jag snart gått ner 2 kg på snart 1,5 vecka!

OsterlindM
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden med rosa linne togs för 1,5 vecka sen och den i vitt linne idag. Det kanske är svårt att se då jag inte har samma kläder på mig men det vita linnet ska va lika tajt som den rosa. Men liten skillnad ser man ialllafall tycker jag :)

Fridaaaa
0

#5 Syns skillnad, bra jobbat 👍

OsterlindM
0

Längesen jag skrev här och det har fuskats en hel del. Alltså inga promenader osv för att jag inte mått så bra psykiskt. Dock har jag ändå gått ner till 75,7 kg! Men nu ska jag ta tag i promenader och bättre kost igen. Kommer dessutom börja uppdatera här igen :)

OsterlindM
0

Hmm.. Imorse stod vågen på 75,5 kg. :)

mikkan01
0

Duktig du är! Trots fusk så har du ju ändå gått ner över 3kg på en månad? 🙂 Riktigt bra!
För egen del så har jag inte gått ner ett gram fast jag inte fuskat och tränat…. 😟

~mikkan

OsterlindM
0

Tack!

OsterlindM
0

Dagens vikt: 75,3 kg :) Mätte även midjan idag 102 cm (Den 31/3 hade jag 110 cm)

Gerona
0

Grattis! Bra jobbat! Söker du viktminskningsmotivation?
Läs då min blogg. Jag uppdaterar dagligen tips, tricks vardagsrutiner osv. Jag har gått ner från 93 kg till 62!
hälsning / http://ciliacicilia.blogg.se

OsterlindM
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före och efter bild.. Magen ser lite plattare ut tycker jag iallafall :) nästan en månad mellan bilderna. Idag stod vågen på 75,2 kg. Det går sakta men säkert :) Och ja, jag väger mig varje morgon. Jag tycker det är bäst så då jag ser en liten skillnad varje dag.

Fridaaaa
0

#13 bra jobbat! syns skillnad 👍

OsterlindM
0

Tack! Har funderat på om jag bara ser i syne så det är kul när andra ser skillnad också :)

Facie
0

Grymt jobbat, man ser allt skillnad :)
Hur kommer det sig att du valt 58 som målvikt föresten?

Pretty wise //

OsterlindM
0

Tack så mycket :) För att när jag vägde runt 58-60 kg mådde jag som bäst :) och eftersom att jag är 153 cm lång så hamnar BMI på 24,8 vilket är normalt.

Pialinn
0

Visst syns det att du gått ner!  Håller tummarna att du fortsätter 🌺

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

OsterlindM
2

Det var ett tag sen jag skrev här. Jag tappade motivationen ett tag men den är tillbaka nu tack vare att jag började jobba som sopbilschaufför vilket innebär att man rör på sig hela tiden och drar tunga sopkärl. Jag har jobbat med det i 5 veckor nu och vägen står nu på 69,8 kg! När jag började stod den på 75,5 kg. Helt otroligt!

Elsaharr
0

Jättebra jobbat! Man ser stor skillnad mellan alla bilder! :-)

Zingo ;D

OsterlindM
0

Tack! Det är kul att andra ser skillnad också :)