VLCD och LCD
Hej, jag äter Allevo, ca 600 kcal/dag. Jag är inne på min 6:e dag, och planerar att äta ca 600 kcal i 12 dagar för att sedan övergå till upptrappningsfas och sedan viktminskningsfas som ligger på ca 1500 kcal/dag. Jag är 165 cm lång och väger ca 89 kg, är alltså överviktig.
Jag skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter av VLCD/LCD som Allevo eller liknande. Hur länge tog det innan ni började gå ner i vikt under kickstartsfasen med väldigt lågt kaloriintag? Vad vägde ni från början och hur mycket gick ni ner under denna fas?
Jag har än inte gått ner i princip något, vet att det kan ta ett tag, men behöver lite pepp :)
Ni får gärna dela med er av eran viktresa med Allevo eller liknande som nutrilett etc, hur ni la upp eran kost och träning efter kickstarten, hur mycket ni hittills gått ner och hur länge det tog etc, ni fattar! =)
Oj, har du inte gått ned något på sex dagar? Trots att du varit strikt? Testade allevo en gång. Tappade massa vatten redan första dygnet och gick ner ca 3 kg på sex dagar. Sedan gav jag upp eftersom det var alldeles för lite energi i det för mig.
Gick över till lågkalori med väldigt liten andel kolhydrater. Tränade minst sex pass i veckan, ofta det dubbla och gick ned från 103 till 65 på ett år.
Grattis till din viktminskning, bra jobbat!! :)
Nej, jag har inte gått ner något än :( Men däremot har midjemåttet minskat lite, så antar att det funkar lite grann :) Jag dricker massor med vatten, kaffe och te, kan det vara anledningen till att vågen fortfarande står still?
#3 Varför gick du upp de igen? Var det att du inte la om din kost enligt rekommendationerna? Eller gick du bara upp det ändå?
Vägde mig imorse, - 1 kg :D
Ska kicka igång igen med Allevo jag också.. provade på ett tag och det gick inte så bra i och med att jag hälsade på föräldrarna i en vecka men lyckades gå ner ett halvt kilo och är ett steg närmare målet! Lycka till kära du och hoppas du lyckas! Har svårt att äta något rejält i den här värmen själv så känns inte som att man kommer att misslyckas och äta något jätte onyttigt :)
Har nu gått ner 2 kg totalt, säkert en del vätska men gjorde mig peppad iaf :D