Tockiskläderna
Jag har gått ner en hel del i vikt och har fått köpa helt nya kläder. Men i en separat garderob har jag alla "tjockiskläder" kvar ändå. Jag vet inte varför. Det är ju fina kläder men jag hoppas ju förstås att aldrig behöva ta fram och använda dem mer.
Ni som gått ner mycket i vikt vad gör ni med alla kläder som är alldeles för stora? Ger ni bort allt eller säljer eller kastar ni eller bara stoppar undan kläderna och sparar?
Jag har inte gått bort så mycket, men jag skulle ha sålt/slängt/gett bort kläderna. Om jag sparade dom skulle det kännas som att jag tvivlade på mig själv, att jag inte kommer kunna hålla vikten.
//Jessie
Har kastat allt som är större och mindre än S jag ska inte vara större och inte mindre eller ja kastat och kastat det mesta har man skänkt till välgörenhet :) Men annars så gör jag inget särskilt med kläderna.
Jag gav dom till insamling.
Det mesta skänkte jag bort till klädinsamlingar
Jag har ångrat ganska länge att jag inte sparat ett par byxor från då jag var som störst. Skulle vart lite kul och ha +bra för att ge perspektiv de dagarna man känner sig lite sisådär. Annars har jag gett allt till en klädinsamling eller så har familj och vänner fått tagit vad de velat ha.
Jag brukade sy in kläderna som var för stora för mig. Sen då jag gick upp i vikt igen fick jag bara ta och sprätta upp de kläder som jag hade sytt in, osv.
Så jag skulle föreslå att sy in kläder om du kan sy litegrann. Jag är inte så jätteduktig på att sy men sådant där är nog väldigt enkelt, åtminstone byxor och kjolar. :)
De största byxorna finns kvar och hela jag ryms i ena byxbenet. Resten har jag gett bort.
Gjort mig av med allt. Sålt eller gett bort. Ligger numera mest på 36, men har lite 38 sparat till dagar jag känner mig lite svullen. 😃
Jag gav bort allt när jag gick ner ordentligt. I efterhand ångrade jag det dock lite för jag gick upp en del i vikt igen

Jag har gett bort och kastat. Konstigt att man är så snabb på att kasta för stora kläder när man så gärna sparar de som är för små
>>>Malum domesticum<<<