Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 674 ggr
Amanka
0

nyttig mat?

Vill gå ner i vikt och har börjat med löpning. Kan någon säga vad som är bra att äta? Vill inte hålla på med speciella dieter. Vore väldigt tacksam. Hört naturell yoghurt är bra!

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

jiim
4

Träning i sig är inget som ger viktnedgång. Ofta tvärt om eftersom muskler väger mer än fett. Superbra att du börjat motionera!! Starkt att komma över dem tröskeln. Plocka bort all socker och spannmål ur kosten. Då menar jag allt! Det är ingen speciell diet utan det handlar om att äta naturlig mat som vi är skapta att äta. Sådan mat mättar och du kan enkelt ligga på energiunderskott samtidigt som du får i dig alla näringsämnen och mineraler. Om man räknar per kalori så mättar protein och fett bäst, vilket kan vara bra att veta. Köp aldrig light-produkter eftersom de är fullproppade med skräp. Använd riktigt smör, grädde m.m. i matlagningen och fyll på ordentligt med grönsaker. Lycka till!

RobinEH
1

Det finns inget enkelt svar och alla kommer inte att hålla med varandra endå. Tänk själv på vad du har lätt för att överäta och undvik det. Håll dig till sådant du tycker om, men som mättar och du vet att du kan sluta äta när du vill. Undvik högprocesserade färdigprodukter så som bullar, kakor, chips, godis, charkprodukter och liknande. Även en fördel att undvika lättflytande livsmedel som läsk och juice.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Túrwen]
2

Skulle säg att man kan äta det mesta då och då i små mängder om man inte mår dåligt av det… Jag är löpare själv dock skadad just nu så äter väldigt kalorisnålt men annars så brukar jag satsa på att ladda med fett och aminosyror innan löppasset. Någon timme efter träningen brukar mitt energirikaste mål intagas och det är också något med hålsosamma fetter och proteiner som Lax, avokado och ägg i en sallad ev. om man vill äta kolhydrater att man kan tillsätta det i målet som följer efter träning. Socker och gluten (framförallt vete) är det jag framförallt skulle undvika…