Hjälp överviktig
Jag är 13 år och är 165 cm lång och väger ungefär 63 kilo. Jag prövade mitt bmi jag sökte på bmi barn och tog den första som kom upp o svaret jag fick var inte roligt de kom upp att jag var överviktig. Jag är inte smal o inte tjock mår jätte dåligt att jag har fett på magen. De är jätte konstigt för jag har ett streck lite över naveln å där under de är där fettet samlas så över ser man liksom revben som sticker ut. Varför?? Förut var jag tjock men gick ner typ 5 kg sen nu har jag gått upp 13 kilo ungefär men är inte lika tjock som få (har även blivit 8 cm längre). Hjälp mig vad ska jag göra

Nej, du är inte överviktig.
Du ska sluta fundera över din vikt, men jag vet att det inte är så lätt.
Du är faktiskt normalviktig, och jag tror inte ett ögonblick på att du skulle vara tjock. I din ålder växer man till lite på olika ställen vid olika tid, och du har inte vuxit färdigt. Du ska absolut inte hålla på med bantning eller försöka bli smal.
Det är helt okej om du tränar för att hålla dig i form, men tankarna som du luftar i ditt inlägg är inte helt sunda. Du kanske skulle ta kontakt med någon som kan hjälpa dig att reda ut dina funderingar kring kroppen. I vart fall finns ingen orsak att försöka väga mindre.
Du är inte överviktig. Tycker du ska prata med solsystern om dina känslor. Här inne ger inga bantningsråd till så unga som dig. Därför låses tråden.