Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1456 ggr
skippy
2

Skippys viktnedgång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, här är jag…igen!  

Ska försöka mig på att gå ner i vikt för den femtielfte gången.  Hoppas att jag verkligen lyckas den här gången.  Jag är 167 cm lång och väger för närvarande 93.2 kg med tshirt, bh och trosor på kroppen.  Har dessutom ätit mat och druckit kaffe och vatten idag.  Det känns inte som någon bra start att väga sig på, men någonstans måste jag börja.    

Jag har promenerat idag och resultatet skall finnas på den bilden som jag laddar upp här.  Hoppas att ni kan se den - om ni vill.  Jag kommer att försöka köra på Modifast lite till en början, för att få igång en kickstart.   Det blir nog endast vanlig lunch, och sedan modifast resten.   Hade jag tänkt!:)

skippy
2

Hej iFokus!=)  

Jag har försökt mig på Modifast, men det gick inget vidare.  Jag var hungrig, trött och grinig nästan hela tiden.   Jag har istället börjat med att följa denna - http://www.netdoktor.se/overvikt/artiklar/sju-nycklar-till-sund-viktminskning/

Sedan dricker jag även äpplecidervinäger i ett glas med vatten 10 till 20 minuter innan varje måltid.  Jag har i två matskedar.   Detta ska tydligen vara bra för mycket,  men det hjälper mig att bli fortare mätt.   Sedan har jag som mål att gå 10 000 steg om dagen.     Jag började med denna diet idag, och motionen började jag med igår. =)   Maten jag åt till lunch idag är denna:

Agnez94
1

Låter ju bra! 
Från vad man har hört brukar ju inte måltidsersättningar fungera i längden i alla fall. Klokt val att enbart köra på mat! Har själv några kilon att gå ner men jag kör på LCHF istället 😃

skippy
0

Hej Agnez94!:)  

Nej, man måste nog ha en jäkla självdiciplin för att orka med. =)  Har hört en massa om LCHF men inte riktigt förstått mig på den dieten. =)  

Vägde mig idag, och vägde då 91.5 kg.  Mitt första delmål på vägen är att komma under 90. =)

[Oceansoul]
2

Vad är det som är svårt att förstå med LCHF?  Finns massvis att läsa om kosthållningen. Vill man gå ner i vikt är det dock samma som gäller som vid alla andra lägen att man måste ligga på underskott Lifesum är utmärkt för att hålla reda på hur mycket man stoppar i sig.

Aniara14
0

#1 Vilken snygg vävd sak du har på bordet, löpare eller vad det heter.🙂

Inte för att jag vill vara taskig, men just falukorv är nog inte det lämpligaste att äta om man vill gå ner i vikt. Det brukar väl vara ca 20-25% fett i dom, och dessutom så är det nog inte precis det finaste köttet som mals ner till korv. För egen del har jag inte ätit korv på rätt många år, just för att det är så fett och dessutom att man inte kan se vad det är för nåt i den. Det är också obehagligt att det ibland är en del hårda benbitar i korv. Jag hittade en ca 4-5 mm stor benbit i en falukorv på den tiden när jag fortfarande åt sånt, och det är ju inte särskilt trevligt precis.

#4 "Vad är det som är svårt att förstå med LCHF?" Svar: Allt. Precis allt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Oceansoul]
0

5#  Jag syftade till TS tidigare inlägg. Jag käkar  själv enligt LCHF (för det mesta) så har koll.

Aniara14
1

#6 Ja, jag förstår att det var TS du svarade, eftersom hon skrev att hon inte riktigt förstått sig på den dieten.  Men det hindrar ju inte att jag, och alla andra som läser detta, kan säga vad vi tycker också.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

KunskapÄrMakt
2

Jag tycker ingenting med LCHF är svårt att förstå.

Bara Anna
2

Nu handlar iofs inte tråden om huruvida lågkolhydrats kost är lätt att förstå eller inte. Utan en pepp- tråd till Skippy! Så hejja Skippy! Lycka till. Hur går det för dig?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bara Anna
0

Nu handlar iofs inte tråden om huruvida lågkolhydrats kost är lätt att förstå eller inte. Utan en pepp- tråd till Skippy! Så hejja Skippy! Lycka till. Hur går det för dig?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Agnez94
0

Jo, precis #9! Hur går det Skippy?

skippy
1

#10 och #11

Det går faktiskt rätt så bra.  Jag tränade idag på löpbandet och gick 10 000 steg. Har ätit lagom portioner, och sedan fuskat lite.  Åt gräddglass förut, annars är det oftast lightglass som jag äter.  

Men vågen visade imorse 90.5 kg.   Så det går neråt.  Snart är jag under 90 och då kommer jag närmare mitt mål som är 60 - 65 kg. =)

skippy
0

#5 Aniara14 tack så mycket, den är min mammas.  Hon gillar den väldigt mycket. =)

skippy
0

Hej vänner!  

Jag har i några veckor gått efter 5:2 dieten.  Gick ner från 95 till 87 kg där jag är idag.   =)   Idag så har jag ätit havregrynsgröt med en tesked lättsockrad lingonsylt och 1 dl laktosfri lättmjölk.  Jag kommer med fler uppdateringar senare. =)

skippy
0

Dagens morgonpromenad.  Det var längesedan som jag gick en långpromenad, senast var nog förra sommaren, då jag skapade den här tråden.   Men jag fuskade igår och åt en hawaiipizza med bearnesås, därför kände jag att jag ville gå ut och gå idag.

skippy
0

Dagens lunch, nu är jag faktiskt mätt.   Lax och potatis med kall sås till.   och sedan ärtor och rivna morötter.

skippy
0

Nu är jag inne i vecka 4 med 5:2 dieten. 

Idag så har jag fastedag, åt ett äpple till frukost och sedan åt jag soppa (varma koppen) till lunch.     Och så blir det en himla massa vatten däremellan.   =)   

Tyvärr så har jag fått blåsor i fötterna, så jag orkar inte gå sådär jättemycket.   Dessutom så vill jag ta det lite lugnare när jag har fastedagar.