Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 13706 ggr
jasmina.p
0

Tar ut p-staven

Nu efter 2år med p-staven och 15kg tyngre så ska den ut!

Antar att jag inte tappar kilon självman men slutar väl att gå upp likadant, kommer träna mera och äta bra som vanligt så hoppas jag att det faktis händer något.

Byter inte prev medel utan är utan så jag bara vet om jag går ner lättare med p-staven :)

någon mer som haft vikt problem med prev medel?

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Skogshumblan
0

Ja det är ju vanligt att man har. minns inte hur det var med p-piller men jag går upp i vikt utan p-stav, inte så kul:) Hoppas ditt problem löser sig när din p-stav är borta:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Liinda]
1

Jadå jag gick upp i vikt av min P-spruta, några kilo. Sen träffa jag min kille och gick upp ytterligare. Bestämde mig för att börja sköta kost och träning i samma veva som jag slutade med P-sprutan. Har gått ner 20 kilo. Så det är svårt att säga hur mycket av det som beror på P-sprutan men några kilon är säkert för att jag slutat med sprutan.

jasmina.p
0

Ja men precis man kan ju inte skylla allt på p-medlet heh, vi får hoppas det inte blir några rubbningar i kroppen så jag går upp utav att ta ut den, men jag hoppas och tror jag jag lättare kan gå ner de 10kg jag vill iallafall genom att ta ut staven :)

scratchcard
0

Har kört strikt LCHF nu i 5 veckor och har stått still i viktnedgången i 3 av veckorna trots kaloriunderskott och träning. 
Är inte förens nu jag insett att det kanske har med p-staven att göra.
Jag kan verkligen inte skylla viktuppgången på staven, men nedgången kanske har något med den att göra :O

Ni som har erfarenhet av att ta ut den och få positiva resultat, vad bytte ni till?

jasmina.p
0

#4 Det är precis likadant för mig, ligger på kalori underskott med träning men inget händer, blir tokig!

Jag har hört av barnmorskan att det bara finns en typ av piller eller om de va p-ring eller hur det var som inte har samma effeckt som p-staven. Alltså så finns det ett p-medel som inte ger vikt uppgång.

För övrigt så läste jag att man kan gå upp till 30kg med p-stav, helt sjukt stämmer det verkligen? på 3 år då.

hjartelyckanskaniner
0

Hade inte P-stav, men P-piller. Gick snabbt ner 5kg men nu står det still. Gått mer totalt 10kg under några år. 3-4 år tror jag det är, inte varit så noga med att kolla tiden. Har pratat med en tränare nu och hört vad jag ska äta för att förlora kilon och fett så imorgon börjas det då det varit kalas och då har man inte varit så nyttigt om man säger så;) har inte proppat i mig som förr, men något slank ner. Men kvinnor har bättre ämnesomsättning än män, så detta borde gå bra. Man ska bara inte stoppa i sig allt för mycket för då sätter det sig fast pga östrogenet;) ibland önskar man att man hade mer testestoron :P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

scratchcard
0

#5 Hade p-ring i några år innan jag bytte pga. pms-besvär, som nu inte verkar så farliga jämfört med staven! Kan faktiskt inte komma ihåg att ringen var särskilt dum och jag vet att jag förra sommaren gick ner 8 kg väldigt snabbt. 
Så nejfan… imorgon tar jag nog ut den och tar tillbaka ringen! Sambon får uthärda pms:en! ;D

jasmina.p
5

#7 jag är också inne på p-ring, jag hade enorma humörsvängingar när jag satte in pstaven så vi får se hur de blir nu när jag tar bort den. har bokat tid till den 25 så några glada dagar kvar haha :D

Berätar sen om jag går ner några under kilon eller omd er blir lättare att tappa kilon när jag tagit ut p-staven och hormonerna har neutraliserats :)

jagga-ewe
1

För egen del la jag av med hormonpreparat efter att ha haft hormonspiral. Efter ett antal månader kopplade jag äntligen att mina panikattacker startade ihop med ägglossning, för att sedan öka fram till mens, försvinna dag två o sen vara borta till nästa ägglossning. När jag fattade att de sakerna hängde ihop var det inget svårt val att sluta med hormonpreparaten. Har använt gummi sen dess, men väntar på kallelse till sterilisering. Två kottar räcker så bra. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Linneeaaa
0

Jag vet att det var nu några år sedan men jag undrar nu om du gick ner i vikt efter du tog bort p-staven. För är i samma sits som du var för 3 år sedan :)

[selmatelmaesmeralda1]
1

Hej funderar och på att ta ut min p-stav pga vikt uppgång. Undrar också och hoppas jag går ner i vikt. Ska annars ta ut den oktober 2016 .

Atropa
0

För 6 år sedan började jag med ett ppiller som jag faktiskt gick ner i vikt av. När jag skulle börja med ppiller igen i vintras fick jag ett liknande recept men det gick jag upp massa på och blev en helt annan person. Idag skiter jag i piller och stavar etc