Regga kost
Dumbbell har lagt ner. Någon som känner till en annan sajt (gratis) som man kan regga kost på, där man räknar i gram och inte portioner. Har kollat in kostbevakningen och lifesum. kostbevakningen har inte alla val jag innan haft, typ kotlett 1 cm fett, kotlett 0,5 cm fett, kotlett 2 mm fett och man verkar inte kunna lägga in de livsmedel man saknar på lista och lifesum räknar portioner.
Jag har använt Fatsecret, Lifesum samt matkalkyl.se. Tycker alla tre är bra, men vet inte om dom har alla valmöjligheter du är van vid. På dom tre går det även att lägga in livsmedel själv.
För i princip alla livsmedel jag har reggat på lifesum, går det även att välja gram istället för portion.
Matkalkyl visar även vitaminer och dylikt (den tar infon från livsmedelsverket) så det är den jag använder i nuläget.
//Jessie
Tack Scorpio97. Jag ska kolla in hur matkalkyl är. :)
Jag är ett stort fan av matkalkylen. Tyvärr har han som driver sidan mer eller mindre lagt ner. Databasen och så finns där, men han gör inte mycket för att utveckla sidan. Han är dock väldigt tillmötesgående och jag sammanställde de nya närringsrekommendationerna som kom ut I NNR5 och han lade till dem utan problem. Lägger man till ett livsmedel så kan man göra det tillgängligt för alla, vilket många gör. Så det finns mycket att välja mellan. Vill man ha koll på vitaminer och mineral så får man dock använda de livsmedel från Livsmedelsverket. Om du själv lägger till ett livsmedel så kan du koppa det till ett liknande livsmedel för att således kontrollera kcal, protein, fett och kolhydrater men gällande vitaminer, mineral, kolesterol, fettsyror etc. använda liknande livsmedel där värderna redan finns.
Jag använde också dumbbell tidigare men har nu hittat http://www.matdagboken.se/ som verkar okej. Är inte helt insatt i den ännu dock.
Heter det De eller Dem?
Guld! Under skapa livsmedel kan man regga sina egna. Den här har det upplägget som jag sökte. Just den funktionen är händelsevis gratis också. 😃
Tack Skymning.
Matdagboken kostar dock 39:-/ mån om man ska kunna använda alla funktioner på sidan. Själv vill jag kunna kolla vem som läst blogg och annat som man postar på hemsidan. Dessutom måste man betala för att kunna följa LCHF - planen tex. Själv har jag inte hittat någon gratistjänst som erbjuder det jag söker. Tyvärr.
Lifesum har jag, där kan man lägga in varor som inte finns med dvs scanna in. Samt räkna i gram.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja men vill man följa en LCHF - plan så måste man betala en avgift även där. Så nä det finns ingen tjänst som ger mig det jag söker helt gratis.