Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1178 ggr
Leithios
0

För bra för att vara sant?

Hejsan! Är en supermotiverad tjock liten 17 åring som nyligen börjat springa på gymmet. Har för cirkus 5 dagar sen vägt mig och då vägde man 97kg. Jag räknas som en med fettma enligt vissa hemsidor då normalvikten för en 17 åring med en längd på 175cm ligger på strax under 80kg. Som nämnt lite längre upp har jag rätt nyligen börjat löpa/jogga på band och har efter sammanlagt två 60-minuterspass gått ner 3kg. Kan detta stämma eller är det något fel på min våg? Svar uppskattas! (Kan ha valt fel grupp för just inlägget, ber om ursäkt i sånna fall)

Zepp
1

Jag brukar gå upp efter ett pass!

Så det är nog vågen.. eller så drack du inget vatten.. fast förlorade du tre liter vatten så låg du nog på golvet och flämtade?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leithios
0

Dricker i princip bara vatten. Blir upp till 2L om dagen. Äter mycket nyttigare och räknar kalorier nu dock, missade att nämna det. Får nog kolla med vågen på gymmet. Tackar för svar! :)

Unibrow
1

Även fast du dricker mycket vatten så kan du tappa mycket vattenvikt, speciellt om du nu äter bättre vilket gör att det finns mindre "skräp" som håller kvar onödigt vatten. Väldigt vanligt att man går ner mycket på kort tid precis när man börjar äta bättre, träna, eller gå på detox.

[Devya]
0

Jag tror inte det är fett som du har blivit av med utan det handlar nog kanske om vätska. Men det är bara att fortsätta i samma takt! 

Har du också vägt dig samma tid? Det gör också stor skillnad. Min vikt kan variera mycket på en dag. Med andra ord kan jag väga mig på morgonen för att sen väga mig på kvällen och se att jag har gått up 2-3kg under den tiden men sen följande morgon är jag tillbaka till min normalvikt igen.

Om du ska väga dig så gör det på morgonen och ha en vägningsdag i veckan om du bestämt vill väga dig. :)

Eriky
0

För att gå ned 1 kilo fett på kroppen måste du bränna 7000 kalorier, så var vattenvikt du tappade under passet.