Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1060 ggr
[stefanmurhagen81]
2015-11-24 14:27
0

Vikt

Vad tycker ni jag ska väga för vikter på 173 cm när jag är otränad? För att inte vara tjock men heller inte vara spinkig ( för smal ) utan vara normalt smal. Enligt bmi ska jag för min längd väga mellan 60 och ca 74 75 kg. Väger 74 kg 🙂Har fett vid magen men det gör inte mig nåt 😎Har hört om många andra som helst vill ha helt platt mage men inte nåt jag tänker skaffa. Det känns även som det är onödigt att gå ned i vikt efter som jag redan är normalviktig enligt bmi 😂

Grace2009
2015-11-24 14:32
0

Det är onödigt att gå ner i vikt som du trivs med din vikt och är ikring ett normalt BMI 🙂

smellcaramell
2015-11-24 14:34
0

Jag gillar inte alls bmi, en välträbad person är ofta överviktig enligt bmi till exempel plus att det inte ser till att personer har olika kroppsbyggnad. Sedan kan man se smal ut på utsidan men vara "tjock" på insidan, vilket är väldigt farligt! Jag tycker man ska gå på allmäntillståndet, hur man mår och ändå alltid försöka vara nyttig och röra på sig. Vardagsmotion är jättebra! Ta trappan istället för hissen, cykla istället för att ta bussen och strunta i den där chokladbiten när du är på ICA och handlar! Sedan är det bra att ha en "platt" mage ur hälsosynpunkt då bukfett kan bidra till ökad risk för hjört och kärlsjukdomar! :)

[stefanmurhagen81]
2015-11-24 14:34
0

Japp så sant så 🙂

[kanskemenbarakanske]
2015-11-24 14:41
0

Är du nöjd och äter bra så är din kropp säkert lika nöjd den med :)

[stefanmurhagen81]
2015-11-24 15:02
0

Jo så sant finns en del nackdelar med bmi också. Har läst nåt om att bmi stämmer bäst för folk som är precis som mig nämligen otränade. Så sant det kan man vara. Håller med dig vardagsmotion är jättebra. Fördelen är att jag nu mer sällan både åker bil och buss utan cyklar istället :) Dock köper jag chokladbit och annat godis när jag handlar men håller med dig om att det är bäst så klart att strunta i att köpa såna saker när man handlar. Absolut platt mage är bäst att ha ur hälsosynpunkt. Japp det kan det bidra till :)

[stefanmurhagen81]
2015-11-24 15:03
0

Japp helt klart :)

Christina48
2015-11-29 05:26
0

Midjemåttet är ett nytt mått på hälsa som används jämte BMI. Om BMI är bra men midjemåttet dåligt kan det vara idé att få bort bukfettet. 5 kilos övervikt är 5 kilo för mycket.

[stefanmurhagen81]
2015-11-29 11:40
0

7 Jo midjemått är nog ett bättre sätt att gå efter än bmi gissar jag på. Japp helt klart det.  Jag har ju dåligt midjemått så borde få bort bukfettet då. Att jag går ned i vikt tills jag har fått ett bra midjemått. Det är det