Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 921 ggr
odjuren
0

Kicktsart

Nu har jag äntligen tagit tag i mitt liv igen. I morgon börjar jag med kosttillskott och pulver! Känner att jag behöver en rejäl kicktsart för att komma tillbaka i mina rätta hjulspår! Känner att jag kommer behöva rejält med peppning!

//Odjuren

www.odjuren.com

Aniara14
1

#0 Jag tycker du ska skippa pulver, och även kosttillskott, om det handlar om att gå ner i vikt. Det är mycket bättre att lägga om kost och motion istället, och framförallt att tänka långsiktigt.

Se mitt inlägg nr 3 i den här tråden. Där står allt man behöver veta för att gå ner i vikt och förbli där.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

odjuren
0

Jag tänker långsiktigt, det är just en kickstart jag behöver, när de första 30 dagarna är över ska jag äta så som jag mår bäst utav. Men behöver som sagt en kickstart

//Odjuren

www.odjuren.com

Aniara14
1

#2 Varför behöver du en "kickstart"?

För övrigt så anser jag att dom enda som har nån verklig nytta och glädje av alla dessa olika sorters snabb-bantningsmetoder, inklusive pulver, är bara dom som tillverkar och säljer dom.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

jiim
1

Jag skulle inte heller se det som en kickstart, utan snarare sämsta tänkbara start.

Nyckeln är kickstarta med riktig mat istället, utan processade livsmedel (tex PULVER), socker å spannmål.

Med riktig mat behöver du inga kosttillskott

Record
1

Du tror väl inte du kan lura din kropp med en "kickstart", när kroppen märker att du drar ner på maten blir det tvärstopp, och svält o inget med viktnedgång.

Ät riktig mat från grunden så du blir mätt av fett, så får du en normal viktnedgång, utan socker (kolhydrater). En riktig fin livsstil på köpet. 👍

nypisnina
0

Även vissa dietister rekommenderar kickstarter åt vissa individer för att komma igång, även om de förespråkar annat i övrigt.
Det kan vara just det en enskild behöver just för att komma igång och orka fortsätta.
TS, bara du introducerar mer mat långsamt när du är klar med din månad så funkar det alldeles utmärkt att gå ner på det viset.
Det som händer är att du hamnar i ketos, men också att din förbränning går ner en hel del - kroppen vänjer sig helt enkelt vid mindre mat, när du sedan ska äta mer mat och dessutom normal mat så vänj kroppen långsamt.
Om du går från ett intag på mellan 500-1000 kcal till 1500 kcal tex, om du ska fortsätta gå ner i vikt sen, så kommer du att gå upp i ökningen för att förbränningen är låg.
Så höj kalorierna långsamt och håll koll på vågen, du kommer att få en ökning så fort du intar fast föda eftersom det blir mer i magen så att säga, men det säger ju sig själv. Men öka successivt, om vågen fortsätter stå still eller du fortsätter att tappa så är det bra, då är det bara att öka kaloriintaget ytterligare.
Då hinner din förbränning och ämnesomsättning med.
Du kommer även att tappa en del muskler - men är det snabb viktminskning man är ute efter så är det, då får man lägga till träning sen när det pulverdieten är klar.