Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 14653 ggr
Emma&Hanniball
1

1 fråga

Hejhej! :) Jag har en liiten fråga, började tänka lite nu innan jag skulle gå o lägga mig.. Jag använder hemma gjorda wraps, som jag nu ska sova i hela natten (Plastfolie) runt magen, förra natten förlorade jag ca 1,5 cm av min mage ungefär. Kör med det inatt också, som sagt började fundera, om jag minskar min mage alltså att den blir mindre (tror ni fattar) smalare så att säga. Kommer mina lårs fett och allt annat, få mer plats då? Tex att det jämnar ut sig, vet inte riktigt hur jag ska skriva det. Men eftersom mitt fett på magen försvinner borde väl fettet på tex låren att jämna till sig, att det fettet lägger sig lite i magen? Eller ska jag köra med plastfolie/wraps överallt där jag vill få bort fett? Tacksam för svar! :)

VildaVittra
10

Fettet på din kropp försvinner inte av att du lindar in dig i plast. De enda sätten är att motionera och äta rätt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lizelda
3

Det är precis som VildaVittra säger. Vill du gå ner i vikt så ät rätt, dissa motionen då det omvandlar fett till muskler och det väger mer. Vill du komma i form så ät rätt och motionera. Att linda in sig är farligt då ingenting försvinner, allt trycks bara ihop där det inte får plats. Blodet får svårare att cirkulera och organen får svårare att fungera.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Túrwen]
1

Tror inte nödvändigtvis att det hjälpt sig att linda in något i folie.. Man är oftast mindre svullen under morgonen då man varken ätit eller druckit något så man kan se lite smalare ut på morgonen. Jag som har IBS är oftast platt på morgonen men kan om jag äter något som retar tarmen automatiskt få magen att växa några cm. Det som hjälper är att röra på sig mer och äta mindre (kalorier in respektive ut) !

Emma&Hanniball
0

Jag frågade aldrig om det var bra eller dåligt, jag undrade bara om fettet på låren försvinner om mitt magfett försvinner

VildaVittra
6

#4 Du fick svar på det i #1. Eftersom inget fett alls kommer försvinna av metoden, så kommer inget heller att jämna till sig. Och som Lizelda skrev är den metoden du gjort farlig, eftersom vi även andas genom huden på kroppen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jossan...
1

Inget fett alls försvinner utan det är bara vätska som försvinner ur kroppen vilket innebär att antingen så går du upp allt igen på några dagar eller så kommer du att få vätskebrist.

Gud vad bra jag stavar…

[Vårnatt]
3

Hur kommer det sig att du tror att du blir smalare av att linda in dig i plast? Blir du smalare av att ha tighta byxor också? På vilket sett skulle fett försvinna genom det?

nypisnina
0

Det finns de som förespråkar att om man lindar sig så svettas man bort fettet, se bara på saunabelt eller vad det hette som de sålde på TV-shop för ett par år sedan…
Detta är dessvärre dåligt för kroppen som många i tråden säger.
Man får endast en kortvarig effekt men du riskerar vätskebrist och när man svettas mycket så svettas man även bort viktiga ämnen i kroppen och det är inte så bra. 
Man kan inte punktförbränna, om du tappar vikt i fett så tappar du överallt, det enda du blir av med, med denna metoden är vätska, och är det är bara temporärt - som tur är!

Motionera och ät rätt istället som de andra i tråden redan har svarat. Det ger resultat och du mår bättre hela du!

[Devya]
2

I värsta fall kan du få svamp om du fortsätter på det där viset. Det är inte en särskilt bra idé och du förlorar absolut inte fett på det där viset, det är snarare bara vätska du förlorar samt att på morgonen brukar man oftast vara "smalare" än på kvällen där innan eftersom man är då inte lika "svullen".

lchfmama
0

Lyfta vikter på fastande mage och äta 1 handflata proteiner med fett direkt efter får en att förbränna mest. Skippa mat efter kl 18 är oxå bra. Basta är bättre än wraps för du blir av med gifter i kroppen och får vackrare hy.

AilyAdams
2

Wow… Vad är det magiska i plast tänker du? Hur är vetenskapen bakom denna idé. Låter som spännande läsning. Dela gärna med dig om var du lärt dig detta.

Heter det De eller Dem?

Emma&Hanniball
0

Alltså .. Ja var ska man börja för det första, håller på och testar tips o trix för att gå ner i vikt, nu kanske inte "linda in sig i plast" var en bra idé! Livet är till för att prova på nya saker, just nu ska jag testa en diet. För det andra behöver inte vissa av er klanka ner mig på det viset bara för att jag lindar in mig i plast, jag hade på mig det i 2 nätter sedan orkade jag inte mer. Då det var obekvämt.

[Devya]
0

#12 Man måste dock vara lite förnuftig och inte testa på allt man läser. Du kunde ju ha fått svamp av den där metoden. =/

jossan...
0

dock är bodywrap poupulärt för engångs grejer eller för hudvård om mqn smörjer in sig i något innan, dock ska man inte göra det ofta då heller. Med rätt i"ingredienser" skulle man kunna få bort celluliter med hjälp av det, vet dock inte hur sant det sista var. dessutom ska man kunna göra med örter och sånt för en "detox" för hyn. Kan dock inte rekomendera något av detta då jag inte har testat men det finns mycket att läsa om det på nätet. Dock säger de allra flesta att det är dåligt för viktnedgång pga konsekvenserna.

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
0

#14 Jag som har lyckats få svamp mellan brösten för det blev för varmt och svettigt, skulle aldrig i livet utsätta mig för något sådant där. Man måste ju låta huden andas.

Skillnad om man ska smörja in torra fötter och sätta på yllestrumpor efteråt och ha dem så över natten. =P

jossan...
0

#15 nej och det kan ju inte vara bekvämt att sova med en bodywrap heller.

Gud vad bra jag stavar…