5 sista kg
Hej allihopa, ny pĂ„ denna sajten. đ
För mig har vikten alltid varit ett problem, gick upp ganska fort nÀr jag var 14-15 (8:an och 9:an) och vÀgde runt 84 kg. Nu, nÄgra Är senare, 19 Är gammal vÀger jag 72 kg. Jag Àr mycket nöjd med det jag har Ästadkommit, men jag vill ner dem dÀr sista 5 kg - dem som alla sÀger Àr svÄrast.
Motivationen har det varit lite svÄrt med, jag försöker sÄ gott det gÄr. Började styrketrÀna för nÄgra mÄnader sedan och gick upp frÄn 68 kg till 72 (!). Anledningen till min viktminskning Àr att jag vill titta ifall det Àr möjligt för mig att ansöka om en betald bröstförminskning, dÀrav Àr det superviktigt att mitt BMI Àr normalt och inte ett gram för mycket.
Ăr det nĂ„gon som har tips pĂ„ kost, bra trĂ€ning osv. som gör att jag kan köra lite extra bara för att bli av med mina 5 sista kg? Tacksam för all hjĂ€lp! đ
Jag har lÀst att 5:2 ska vara bra för de dÀr envisa kilona om du inte redan testat dvs :)
Jag har gĂ„tt ner 30 kg sedan februari och vill nog ner 5-7 kg till. Men de sista kilona Ă€r OMĂJLIGA. Okej, verkligen inte bokstavligen omöjliga, men jag finner det oerhört svĂ„rt att hĂ„lla motivationen uppe sĂ„ vikten har mer eller mindre stĂ„tt still i 4-5 mĂ„nader nu. Men jag tror inte det Ă€r nĂ„got rent fysiologiskt som sĂ€tter kĂ€pparna i hjulen - Du (vi) har ju gĂ„tt ner i vikt innan, sĂ„ du lĂ€r ju veta HUR du ska gĂ„ ner i vikt vid det hĂ€r laget. Och rent vetenskapligt sĂ„ Ă€r det en fysisk omöjlighet att inte gĂ„ ner i vikt sĂ„ lĂ€nge din kropp ligger pĂ„ ett kaloriunderskott. Nu vet jag inte vilken metod du anvĂ€nt för att gĂ„ ner i vikt fram till nu, men har du koll pĂ„ ditt dagliga kaloriintag och Ă€ndĂ„ inte gĂ„r ner i vikt sĂ„ Ă€r det nog sĂ„ att du fĂ„r sĂ€nka det en bit till, helt enkelt. Glöm inte bort att njuta av julmaten nu bara! :D