Äter äter äter
Hej! Så jag har för ungefär 2 veckor sen börjar träna Just nu är jag 175cm och 75.5kg. Innan februari vill jag få en platt mage. Just nu håller jag på med intervall träning (jogging) 30 min per dag. Jag har dock ett problem, jag är seriöst sååå beroende av choklad och jag vet inte hur jag ska göra. Några tips?? Vet också inte om det är tillräckligt mycket träning med 30min per dag? Finns det några bra workout programs som ni har gjort och blivit "toned" med? Tack så mycket för svar! Alex
Det viktiga är ju vardagsmotionen också…. (väldigt viktigt faktiskt)
Det vill säga att man inte sitter eller ligger still för länge utan att röra sig.
Man bör röra sig minst en gång i timmen.
Du kan ju cykla till jobbet, gå av bussen några hållplatser tidigare och gå resten, göra några armhävningar i reklampausen när du kollar på tv:n och sådant också…
Har du testat att byta till mörk choklad (minst 70%) ?
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Det viktigaste är vad du äter. Det krävs mycket träning för att det ska visa sig på vågen. Vad äter du en vanlig dag?
Angående choklad. Om du drar bort kolhydrater ur kosten tappar du till slut suget. Till dess prova krom.
Sök på "keaira lashae" på yt. Hon har massa roliga workouts :) plus att jag iallafall gillar hennes personlighet så det blir roligare att träna :) annars brukar de kännas stelt o man hänger inte redigt me :p

Sluta äta choklad helt och hållet. Så gjorde jag då jag var väldigt sockerberoende. Jag höll mig borta från godis, choklad, glass, bakelser osv. i ett år. Det var knepigt de första månaderna men sen blev det lättare. :)
Jag tänker göra det igen från och med 2016. Inga mer sötsaker på ett år. Det är så otroligt skönt att göra det nu som då.
Jag har hört att ett symptom på magnesiumbrist är chokladsug - inte sötsug, utan just chokladsug. Köper man tillskott skall det vara I former som slutar på -at, t.ex. magnesiumcitrat.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
En halvtimme per dag är inte mycket .. lite mer än så gör säkert susen förutom … avslappning - och att inte äta för mycket av vad det nu vara månde…
Lite choklad är bra för humöret - mycket inte bra varken för humöret eller figuren
Jag tror egentligen på att sluta helt och hållet, men kanske har man vissa perioder då man äter mer också och det måste man ju kunna acceptera. Sen går det lättare av sig själv på något vis :)