Allévo kur!
Min första Allévo var igår då vägde jag 99 kg. Jag åt en Bar choklad BLÄ. Sen drack jag en Smoothie. De fick jag behålla fint.
Jag spyr upp fast mat av någon anledning :/ Så salladen jag åt vid 17 kom upp :(
Idag blev de börja direkt när jag kom hem. Så blev Soppa vid Halv 5. Smakade exakt som varma koppen. Mmmm gott. Nu vid halv 8 ska jag ta en sheker choklad. Hoppas att de är god :)
Idag när jag vägde mig så vägde jag 97,8 kg :) Ska även köpa mått band så att jag kan mätta och inte kolla vågen hela tiden haha 😃😃
Lite bråk med djävulen på axeln. Den säger GODIS men jag säger nej
Allevo-bar innehåller MER socker än en snickers. Så varning för dem. Det är bara en bluff.
http://www.allevo.nu/Alla-produkter/Toffee-Bar/ (socker 28gram)
https://www.snickers.com/Nutritional-Info#Snickers (socker 27gram)
Grattis till de första kilona :)
Släng vågen och använd ditt måttband ;) å Starkt att du står emot djävulen.
Du har fel. 100g Snickers innehåller 51g sockerarter. 100g Allevo Toffee bar innehåller 28g sockerarter.
1 Snickers innehåller 27g sockerarter, 1 Allevo Toffee bar innehåller 16g sockerarter. Skilj på portion och 100g.
Allevo Toffee bar är berikat med vitamin och mineral, snickers är det inte.
Vad är det som gör Allevo till en bluff? De saluförs som måltidsersättning, vilket det är. De saluförs som näringsberikad, vilket det är.
Nej jag kommer inte slänga min våg. Då de mäter ut fet vatten ben och bmi. Så jag kommer inte slänga min våg. Den första veckan har folk rasat som attans och de är sånt man ser på vågen.
I Måndags vägde jag 99 kg jag började i tisdag och igår vägde jag mig igen 97,8 nu här direkt på morgon ställde jag på vågen. Nu säger den 96,9.
Så ja om du anser att jag ska slänga vågen som bevisar att jag har gått ner. Då får du mer än gärna försöka kasta min våg 😉
Man kan allt man vill. Och när man väl har haft såna problem som jag har haft. Så är de så SKÖNT att ha gått snart 1 hel dag utan att spy upp maten
#1 Läste fel, du har rätt i att det var portionsdelen jag läste på snickers.
Det är en bluff eftersom det just saluförs som måltidsersättning, vilket det inte är. Det är godis, fullproppat med socker.
Socker, glukossirap, fruktosglukossirap, etc etc. Samma som snickers typ :)
Allevo:
Mjölkchoklad (18%) (socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, emulgeringsmedel/emulgator (sojalecitin), aromer), glukossirap, mjölkprotein, fruktosglukossirap, sojaprotein, oligofruktos, havregryn, solrosolja, mineraler (kalium, kalcium, natriumcitrat, magnesium, järn, zink, koppar, mangan, jod, selen), gräddpulver, fettreducerat kakaopulver, skummjölkspulver, emulgeringsmedel/emulgator (sojalecitin), aromer, salt, vitaminer (vitamin C, niacin, vitamin E, pantotensyra, riboflavin, vitamin B6, tiamin, vitamin A, folsyra, biotin, vitamin D, vitamin B12), surhetsreglerande medel (citronsyra). Kan innehålla spår av nötter, jordnötter och sesamfrö.
Snickers:
MILK CHOCOLATE (SUGAR, COCOA BUTTER, CHOCOLATE, SKIM MILK, LACTOSE, MILKFAT, SOY LECITHIN, ARTIFICIAL FLAVOR), PEANUTS, CORN SYRUP, SUGAR, PALM OIL, SKIM MILK, LACTOSE, PARTIALLY HYDROGENATED SOYBEAN OIL, SALT, EGG WHITES, ARTIFICIAL FLAVOR. ALLERGY INFORMATION: CONTAINS PEANUTS, MILK, EGG AND SOY. MAY CONTAIN TREE NUTS.
#3 jag tror på att måttbandet säger mer än vågen :) handlar om hur vikten är fördelad och inte hur stor totala är :D
Kvinnliga former är ju snyggt! :)
Jag kan inte gå ner mina kurviga höfter som jag alltid har haft.
Nu är detta 3 kg vattenmassa som har samlats i kroppen
#4 Låt oss stämma av med SLVFS 1997:30 som definierar vad måltidsersättning är
"1.2 Energiinnehållet i produkter som saluhålls som måltidsersättning för viktkontroll får inte understiga 840 kJ (200 kcal) och inte överstiga 1680 kJ (400 kcal) per måltid."
Kcal i Allevo: 212Kcal
"2.1 Proteininnehållet i de produkter som saluhålls som komplett kostersättning för viktkontroll och måltidsersättning för viktkontroll skall utgöra minst 25 procent och högst 50 procent av produktens totala energiinnehåll"
Protein i Allevo: 26E%
"3.3 För produkter som saluhålls som måltidsersättning för viktkontroll skall linolsyramängden (i form av glycerider) vara lägst 1 g."
Framgår ej av näringsinnehållet. Dock är 5,7g av fettet ej mättat fett.
"5.2 Produkter som saluhålls som måltidsersättning för viktkontroll skall per måltid innehålla minst 30 procent av de mängder vitaminer och mineraler som anges i tabellen nedan. Kaliuminnehållet i dessa produkter skall dock uppgå till minst 500 mg per måltid."
Allevo når upp till detta. Tror du mig ej, kontrollera då själv.
Härligt att du kommit igång. Hoppas du får behålla din mat i fortsättningen, för kräkas är inte kul. 😕
Lycka till! ❤️
Heter det De eller Dem?
Har fått behålla allt idag! Men den där djävulen är där och skriker efter godis haha
Ja, det där med godissug är inget vidare. Du får försöka hitta något som kan få tankarna bort från det.
Heter det De eller Dem?
Idag blev de ett återfall. Imorgon blir de nya tag. Men så klart skulle ja spy upp allt. Så de som var så jätte gott blev jätte äckligt. Så jag tog en Allévo för en stund sen. De var godare och bättre för magen.
Men jag har tappat 3 kg dock vatten samling.
Men nu ska jag gå ner i vikt innan mig operation. De är ingen magoperation
Jag är själv en notorisk återfallsförbrytare. Jag har använt godis för att hantera ångest hela mitt liv och det är svårt att sluta med. Nu har jag lärt mig att stanna upp när jag blir sötsugen och fråga mig själv varför. Ofta kan jag relatera det till något som faktiskt nyligen skett eller något jag tänkt. När jag blir medveten om det släpper ofta suget efter sötsaker.
Att gå ner i vikt innan en operation är superbra, särskilt om du ska sövas. Och grattis till viktminskningen. Om du ätit mindre är säkerligen inte allt vatten. 👍
Heter det De eller Dem?
Igår blev de "för mycket" jag har en tråd till och där är de lite mer turbolent.
Nu har jag skumtomtar och pringels på och vid min daoter. Doften och synen räcker bra för att jag ska säga NEJ