Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 994 ggr
saga0225
0

Motivation/rivstart???

Hejsan allihopa! Påbörjade min väldig spännande men ändå jobbiga resa för ca 1 månad sedan, då jag ställde mig på vågen för första gången på otroligt länge och insåg att jag vägde 90 kg, vilket var på tok för mycket för mina 19 år och 162 cm. Jag beslöt mig då för att börja på en något liberal LCHF där jag tillåter mig själv att äta nötter och frukt ibland. I början gick det bra, men nu har jag börjat tappat motivation och det blir inte frukt bara någon gång i veckan utan till och med flera ggr om dagen. Jag tror att det kan bero på att jag bara tappat 5 kg på en månad trots att jag slutat med allt bröd/pasta/potatis samt snask under veckorna. Jag skulle vilja få tips på något av en rivstart, alla tips mottages! Tror det skulle gjort susen när det gäller motivation att se allt gå lite fortare! Pepp av annan sort skulle inte sitta fel heller!

Therese
1

Vänta lite, BARA tappat fem kilo på en månad? Det är ju faktiskt ganska mycket :)

Hur mycket ska du gå ner?

AilyAdams
1

5 kg på en månad är väl jättebra? Jag skulle fortsätta som du gjort, för det funkar ju helt klart. Får frukten dig att gå ner mindre i vikt kanske du ska försöka äta något annat istället en tid, så sötsuget försvinner. Men med 5 kg i månaden och du väger 70  innan sommaren.

Vad gäller LCHF så kan kanske en vecka helt utan nötter/frukt/mejerier bli en form av rivstart kan jag tänka.

Hoppas motivationen kommer tillbaka när du sover i natt! 

Lycka till! ❤️

Heter det De eller Dem?

saga0225
0

Åååååh! att få läsa det här var otroligt motiverande! Min målvikt är att förhoppningsvis kunna ligga på runt 60kg

Therese
0

#2 Precis vad jag skulle skriva! :D

#3 Med fem kilo i månaden är du ju på 60 kg om ett halvår, vilken morot!

Daybreak
0

5 kg på en månad är inte så "bara". En tumregel på en ideal och hälsosam viktnedgång är max 0,5kg per vecka, så 5 kg på 4-5 veckor är ändå en rätt så snabb viktnedgång. Jag tror du börjar tappa motivationen för att du förbjuder dig från att äta saker. Det gör inget att unna sig något ibland, bara det inte ballar ur liksom!

Zofia89
0

5kg på en månad är ju jättebra! Hur mycket rör du på dig? När jag varit på LCHF tidigare och blev sugen på nåt drack jag vatten, i flera omgångar om det begövdes och blev inte suget bättre då gick jag ut på en promenad, när jag kom hem drack jag vatten igen och om jag DÅ fortfarande var sugen unnade jag mig en frukt eller lite nötter ☺ försök distrahera dig själv med nåt när suger sätter igång, drick vatten, ofta beror hunger/sug känslor på törst, borsta tänderna, ta en promenad ☺ Dethär fixar du finfint 😉

Karmatarerskanise
0

#5 Inte max 0,5. Mellan 0,5 till 1 kg i veckan är hälsosamt.

Idis ida-maria
0

Följer

Ghosthunter
0

5 kg i veckan är jättebra. Mer kan du inte begära, då kan det slå fel istället…..inte minst psykiskt!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"