nyttiga snacks?
tips på nyttiga snacks som man kan ta istället för godis men kanske även som mellanmål?
Rågfras? Sitter jag och gnaskar på, typ som chips, jättegott tyvker jag :)
Vindruvor, annan frukt/grönsak, nötter, mm :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Ostar, ölkorvar m.m. :) tänk Tapas :D
Kanske lite mer som fredagsmys men men.. Äppelchips! Man gör lätt egna genom att skiva äpple tunt och köra in dem på 90 grader i drygt 2 h. Sedan vänder man på dem efter halva tiden. Brukar strö lite kanel över också
Olika sorters frukt och råa grönsaker. Både gott och nyttigt, och ingen risk att gå upp i vikt utav. Ifall man inte äter enorma mängder förstås…
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Gå in på tasty-health.se och kolla på hennes recept, det är lågkalori och sockerfritt och väldigt enkelt att göra.
En favorit är chokladbollarna, 25 kcal/boll och riktigt goda. :-D Känns konstigt att ta en efter träningen liksom och veta att det här är nyttigt när det smakar så gott.. :-D
Bruakr göra dadelbollar eller nyttig choklad mousse. Vegansk dådå eftersom jag är vegan men annars finns det säkert massa andra recept med mejerier osv. Sedan vet jag att vissa gör kaseinpuddinge/fluff.
Morötter och gurka! Om jag vill ha det lite extra gott så köper jag lite dipp. Det här är underbart gott att mumsa i sig på filmkvällar. :)
Parmaskinka eller skinkchips. Torkat kött. Räkor. Rökta musslor.