Få bort uppblåst mage
Hoppas det är ok att jag skriver här.
Men jag undrar ifall det finns några snabba, hyfsat enkla tips på hur man kan bli av med uppblåst och svullen mage? Jag vet att promenader är bra men jag vägrar gå ut när det är mörkt ute så jag undrar om det finns något man kan göra hemma för att bli av med det allra värsta iaf?

Ändra kosten :) mejeriprodukter kan göra en uppblåst bland annat. Du får testa dig fram.
Jag hade mycket problem med uppblåst mage innan jag gick ned i vikt, men när jag tog bort sötsaker och minskade på matportionerna så försvann mina problem efter ett tag. Sedan i mitt fall kanske problemet försvann i med att jag började medicinera med Ritalin ( mot min diagnos, add), jag vet inte riktigt. I o med att jag gick ned i vikt och började med ritalin försvann min uppblåsta mage, så jag vet inte vad som gjorde att det försvann. Hoppas att du får ordning på din mage, "skitgalen"! Jag vet hur det känns att ha en uppblåst mage, det är jätte jobbigt!😕😕Lycka till!
Både med mejeriprodukter och gluten, kan man bli "uppblåst"
Bra mot bubblande och uppblåsthet
japol ) 5 droppar blandat med ibergoast 20 droppar i ett glas hett vatten, .1-2 ggr om dagen. Uppblåstheten helt borta för mig efter 1-2 veckor.
Dricka vatten fungerar för mig. Visst att man dock fyller på mer i magen så att säga men vatten rensar ju också :) Eller jag får iaf känslan av att den rensar en inifrån och när man sedan kissat ut den man druckit så är magen platt, lugn och glad :)