Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1460 ggr
Haztparken
0

Viktresa

Nu har jag tagit tag i min vikt på riktigt och hoppas verkligen att detta kommer gå min väg.

Ända sedan jag insjuknade i min kroniska tarmsjukdom Crohns så har jag gått upp 15kg eftersom jag blivit mycket sängliggande pga smärtor och är fortfarande än idag.

Är sjukskriven på 100% och går mest hemma hela dagarna men så slog det mig "då kan ju min syssla bli att gå ner i vikt" så nu försöker jag på riktigt och ordentligt!

Använder mig av appen Lifesum och räknar kalorier, använder också appen Fitness som trackar min motion då jag vill öka på den också. Förutom magsmärtorna har jag ledvärk i händer, höft, knän och fötter som biverkan på min Crohns vilket också gör det svårare för mig att röra på mig mycket. Men vi tar en bit i taget!
Är 20 år.

Startdatum: 9/2-16
Längd: 172cm
Startvikt: 82kg
Nuvarande vikt: 80,3kg
Delmål: 75kg
Mål: 70kg

Varje måndag är tanken att jag ska logga min vikt har jag tänkt mig, men jag väger ändå mig var dag för att jag kan inte hålla mig från att se.

Vill gärna ned till 65kg men har satt 70kg då jag får se hur jag mår och hur kroppen mår där, kanske är det tillräckligt? Bara för att jag gillade mina 65kg för 3år sedan behöver inte det vara rätt idag.

• Har slutat fika och äta godis var dag, kan unna mig något på helgerna

• Försöker minska portionerna, ska byta ut mot mindre tallrikar

• Försöker röra mig minst 30min aktivt var dag som jag hoppas kunna öka senare

• Dricka mer vatten

Min största bov är att när jag mår sämre i min sjukdom så blir jag väldigt mycket hungrigare och äter mer, så portionerna är nog prio ett för mig tror jag.

Haztparken
1

Idag vägde jag mig som alla andra dagar haha. 78.7kg stod den på idag!! Så nöjd och glad! Min mamma har också sagt att går jag ned till mina 70kg får jag 1000kr av henne så det är en extra sporre för mig som inte har någon direkt inkomst nu :) Unnade mig lite godis både fredag och lördag men överdrev inte mängden och alla andra dagar har jag varit duktig och hållt mig till det jag ska. Har också fått mens nu så då sätter suget igång plus en himla mensvärk så köpte en Ben & Jerry glass till mig själv igår eftersom jag tyckte lite synd om mig själv men åt bara halva och höll mig ändå inom min kalorigräns. Känns skönt att kunna unna sig lite ibland :)

AilyAdams
0

Grattis till viktminskningen! 
Underbart! Fortsätt så! ❤️

Jag har upptäckt att under själva mensen är jag inte överdrivet sugen på något men när jag har ägglossning går jag runt här hemma som en osalig ande och vet varken vad jag vill eller inte vill. 🤪

Har själv aldrig ätit Ben & Jerry glass, men som min dotter sa: "Varför skaffa en last man inte har?" 😉

Heter det De eller Dem?

Haztparken
0

#2 Tack snälla! ❤️

Haha ja dessa kvinnoorgan är inte att leka med 😃

Ja det var några väldigt kloka ord ifrån din dotter! Ska jag lägga på minnet, kan nog behövas i framtiden haha!

Haztparken
5

Startdatum: 9/2-16
Längd: 172cm
Startvikt: 82kg
Nuvarande vikt: 78kg !!!
Delmål: 75kg
Mål: 70kg

Idag stod vågen på exakt 78kg! Alltså -4kg! Har tagit mig nästan en månad så ungefär 1kg i veckan. Dom första kilona brukar ju kunna släppa lättare och snabbare så förväntar mig inte lika mycket viktnedgång hädanefter så snabbt men glad är jag!

Har nu också mätt mig kring magen då det helst är magen jag vill ska minska så hade varit roligt å se om man går ner några cm där också eller vart fettet försvinner ifrån, vi får se!

Är iallafall taggad nu på fortsatt viktnedgång! 👍

AilyAdams
0

Heter det De eller Dem?

[LadyK]
0

Snyggt jobbat! Grattis.