Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1526 ggr
[sweet_cupcakes]
0

äter på natten.

Jag har stora sömnproblem är just nu igång med viktnedgång/bantning, men jag är vaken på nätterna! jag tänker väldigt mycket på mat på nätterna och tyvärr har jag ätit på nätterna, vilket jag inte ska göra även om jag är vaken. Finns det något bra knep/tips att hålla sig från det? Tack för tips 🙂

Hoseok
0

Drick mycket vatten. Ät nyttiga saker när du väl äter. Nötter, frukt osv.

VildaVittra
0

Håll händerna upptagna, som med virkning, stickning, broderi osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[sweet_cupcakes]
0

#1 jag ska inte äta på nätterna alls.

Effie
0

Varför tänker du på mat och äter på nätterna? Hungrig? Bara sugen? Inget annat att göra? "Jag-bantar-och-får-inte-äta-och-därför-tänker-jag-bara-på-mat"? Brukar du ha sömnproblem?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[sweet_cupcakes]
0

#4 Väldigt bra fråga…

Jag vet faktiskt inte, jag tror kanske det är det där tänket med "jag bantar och får inte äta, därför tänker jag bara på mat"

Annars har jag också sömnproblem, brukar vara vaken på nätter och sova på dagar i långa perioder men det är inte alltid så.

fiafia89
0

Är du hungrig eller sugen?

[sweet_cupcakes]
0

#6 Läs #5

[Túrwen]
0

Låter exakt som jag tyvärr.. Hade haft hur snygg kropp som helst om jag inte gjort det.. i mitt fall är det dock känsloätande alltså förtryckta känslor som yttrar sig i att jag äter saker för att jag känner en tomhet som jag försöker förtränga med mat. Det är inte så när du tänker efter att det är något som håller dig vaken och därav också får dig att äta på nätterna?

Ary
1

Jag undrar hur mycket kcal du äter per dag.  Hårdbantar man bildar kroppen en massa stresshormoner som kan göra att man inte sover bra.

[sweet_cupcakes]
0

#9 Har haft sömnproblem i cirka 10 år, detta är tyvärr inget nytt.

#8 Jag har haft sömnproblem i cirka 10 år som jag skrev och jag har en del ångestproblematik det finns säkert något i att jag vill äta och att det är känsloätande men jag vill sluta för att få en optimal viktnedgång, vet någon tips? tack för att du berätta om din situation! :)

[Túrwen]
0

#10 Tror absolut att det kan ha en koppling att du har ångest även för mig hänger det ihop och det blir inte bättre av att man gör något som ger en mer ångest i längden. När jag sover hos min pojkvän äter jag inget om nätterna så vet medvetet att jag kan låta bli om jag försöker. Har man dock vant sig vid något så är det svårt att bryta det mönstret. Har inte helt hittat någon permanent lösning på problemet men jag brukar försöka ta en kopp ört te och se på någon serie så att jag kan tänka på något annat för en stund.