Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1553 ggr
[LadyK]
1

Blodgruppskost.

Så där då har jag fått mitt kostschema och jag ska äta utifrån vilken blodgrupp jag är, har läst massor på nätet och har bestämt mig för att gå in för detta 100% i 14 dagar. Man ska kunna tappa 4 kilo på dessa 14 dagarna om man följer schemat ordentligt. Har fått recept för en vecka och ska få för en vecka till. Allt låter okej så här långt även om jag är tveksam till spenat och grönkålssoppa… Uppdaterar med startvikt mm i morgon så får vi se vad som händer dessa veckor. Skönt är att jag i alla fall inte ska räkna kalorier. 🙂

AilyAdams
0

Jag vet ingenting om hur min blodgrupp skulle påverka min reaktion på olika slags mat. Det låter spännande. Har du någon länk till forskning på området?

I vilket fall - Lycka till!

Heter det De eller Dem?

Zepp
1

Umm.. vissa eskimåer är vegetarianer enligt blodgruppsdieten.. hur de nu skall få tag i sådan föda?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[LadyK]
1

Blodgruppsdieten uppfanns av den amerikanska naturläkaren Peter D´Adamo finns en bok att låna på bibblan om det. Jag har fått mitt schema av en kostrådgivare som just lärt sig AB0-metoden. Jag har googlat rundor själv och läst en del och mycket av det som skrivs om dieten gällande min blodgrupp stämmer med den erfarenhet jag har. 

Jag är inte eskimå eller vegetarian och anser inte att jag ska behöva besvara den frågan alla dieter passar inte för alla likadant med denna såklart. Jag förstår att man kan vara skeptisk men jag tänker prova strikt i 14 dagar, funkar det inte får jag ett annat kostschema som hen har kört med många gånger innan med positiva resultat. 

Jag har verkligen provat allt innan(ej vlcd) och blir inte av med de sista kilona så detta är ytterligare en grej att prova, äter bra mat, god mat och förhoppningsvis mat jag går ner i vikt av.

Startvikt 29/2: 60,2 kilo
Midjemått: 84 cm
Fettprocent: 35,9%
Muskelmassa: 30,3%

Effie
0

#3 Jag tycker definitivt man ska testa; hur ska man annars veta? Det gjorde jag häromåret, så gott jag förstod (undvik spannmål, men knäckebröd är bra - ?). Och det var ingen större skillnad från hur jag brukar äta. Mådde inte bättre, gick upp några kg som jag definitivt inte behövde. Nu vet jag det; testar inte igen. Men det finns de som tycker det funkar jättebra.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[LadyK]
0

Börjar bra med lingonvecka…. men men är sedan i onsdags i ketos och ha tappat lite i omfång. Ska bli spännande att väga sig på måndag.

[LadyK]
1

Dag 8 vikt idag 57.1 kg så 3 kilo första veckan. Har inte kollat de andra siffrorna idag utan var det nästa måndag när jag är klar med de första 14 dagarna.

AilyAdams
0

Underbart! Stort grattis! 👍

Heter det De eller Dem?

[LadyK]
0

Tackar.

[LadyK]
0

Sen uppdatering mycket jobb och ingen tid för datorn.

Efter 14 dagar.

Vikt: 57 kilo
Midjemått: 78 cm
Fettprocent: 34,3%
Muskelmassa: 31%

Så andra veckan tappade jag inte mycket vikt men ytterligare 3 cm runt midjan nu ska jag klara detta på egen hand så får vi se vad som händer, hittills mår jag bra mycket bättre i min annars så onda mage. Saknar faktiskt inte något trots allt jag inte får äta, är fullt nöjd med det jag ska äta.

fiafia89
0

Vart fick du kostschemat ifrån? Finns det någon hemsida? =)

AilyAdams
0

✨ Grattis! ✨

Heter det De eller Dem?

[LadyK]
0

Jag har fått ett schema av min PT på gymmet. Man kan annars låna/köpa

http://www.bokus.com/bok/9789163117022/at-ratt-for-din-blodgrupp-3u/?gclid=CjwKEAjw8bO3BRDp0bP_vL-7_lASJACL_d6wr3c8ae0Q4CkTBAXBDiu6mr3DI4yOvtvqnuh7h-RPXBoCcmnw_wcB

Skriven av Peter J Dádamo som var den som grundade ide´n kring blodgruppskost, det är i stora delar den jag utgår ifrån nu efter mitt kostschema tagit slut. Ska ge det några månader innan jag utvärderar.

[LadyK]
0

#11 Tackar!