Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 1366 ggr
ÄlskarHamstrar12
1

• Fyra nyttiga tips •

• Grönsaker doppade i dipp Gör en hemmagjord dipp med endast grekiskt/turkiskt yoghurt och krillkrydda (funkar även med vanlig yoghurt). Du väljer själv hur mycket grillkrydda du vill tillsätta. Sedan är det bara att doppa i valfria grönsaker eller frukter. Jag själv rekommenderar att doppa delade gurkor och morötter i dippen. • Nyttig smoothie Använd mjölk eller yoghurt för att sedan tillsätta valfria bär eller frukter. Funkar med både frysta och ej frysta frukter och bär, men jag rekommenderar dock frysta. Mixa sedan ihop detta, klart! • Kanel äpplen ( i micron ) Dela äpplen i ganska tunna skivor och häll sedan på kanel, både på fram och baksidan. Du kan även värma dom i micron om du önskar det. Om du väljer att värma dom i micron ska du vänta tills äpplena blivit lite mjuka innan du tar ut och serverar dom. • Fruktsallad Det sista tipsen är den klassiska fruktsalladen. Skär massa frukter för att sedan bland dom i en skål. Jag tipsar att använda mjuka frukter , så som tex kiwi, mango, apelsin eller vindruvor. ________ Väldigt slarvig och snabba skrivna tips haha! :)

siberlina
0

Tack för mycket bra tips

ÄlskarHamstrar12
0

Tack själv :) #1 ___ Btw jag vet att dessa tips är otroligt simpla, men dom här tipsen tycker jag är bland dom godaste :D

Sabinan
0

Tack för tipsen, de där äpplena vill jag prova väldigt snart 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

loelto
0

Tips till smoothien är att använda grekisk yoghurt och inte vanlig. Rik på protein, fett, kalcium och inget onödigt socker 🙂 Alternativt är att byta ut den mot skyr om du inte har möjlighet att svänga ut med kalorierna. 🙂

ipopuma
0

Brukar använda kvarg till mina ger en god mättnadskänsla dock får man dryga ut på vätskan