Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1555 ggr
coach
2

LCHF-nystart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gammal lchf:are men varit ur spår  en tid.  Nu ska jag försöka komma igång igen och samtidigt gå ner 8-10 kg. 

Undrar nu om någon vill göra mig sällskap och vi kan utbyta tankar i med -och motgång? 

Jag är 160 cm och väger 75 kg  och är över 60 år.

AilyAdams
0

Lycka till!

Jag gör dig gärna sällskap. Är redan på gång men har ca 15 kg till mål.

Heter det De eller Dem?

Ingela Andersson
1

Ja, då är vi tre då ! Jag går väl inte direkt under LCHF, med äter så lite kolhydrater som möjligt för det mår min diabetes bäst av. Jag är 157 cm till mina 71 kg och är 59 år .

coach
0

Roligt att vi är några  "kompisar". Nu alldeles till påskhelgen är det väl inte idealet att lägga om livsstilen… men vi kan väl starta på riktigt t.ex från tisdag den 29 mars då.  Under tiden tills dess kan vi försöka meditera in tanken och trappa ner kolhydraterna och förbereda oss mentalt. 

Egentligen kan vi ju det här - bara vi kan peppa varandra att hållas på konceptet! 

Jag har inte problem med bröd och mjölprodukter. För jag har nu fått bekräftat glutenallergi och får stora besvär med att äta alla typer av spannmål men också ris , hirs och soja.  Så nu är det lättare. Men jag tycker om sött!!! Puh! Det måste jag ur ! Nu!!!

Jag ska försöka logga in här 1 gång per dag. Så vi håller kontakten.

Nu ska vi visa att vi kan!!!

coach
0

Torsdag hela dagen! Ingen bra lchf-mat men lågkolhydrat  blev det.  Fettet saknas tyvärr i min kost i dag , ännu…. Måste skärpa mig där. Strävar efter 80% fett , 15 % protein 5 % kolhydrater. 

Måste tänka om - nu !

AilyAdams
0

Har varit på resande fot idag så det har inte blivit så mycket mat alls. Åt en ordentlig kalkonmiddag i går kväll dock, så var inte helt tom i magen. :)

Nu i kväll orkade jag inte laga till något så väntar till i morgon bitti.

Påsken är förövrigt inga problem för mig ur lågkolhydratväg, då det finns många bra val att göra på påskbordet.

Heter det De eller Dem?

coach
0

Hej!

Ja, håller med om att påsken erbjuder bra lchf-mat. Bara man väljer rätt! Men jag har inte riktigt kommit upp på banan och faller för lätt för godsaker nu 😕 och äter för oregelbundet så mängden blir för stor.  

Men tror att jag ska planera in någon fastedag tisdag och framåt. Bara för att jag ska komma ifrån godisbegäret nu! Sedan brukar det gå bra!

Valentin111
0

Hej hej! Jag är också LCHF:are som vill komma i gång efter flera års uppehåll (med LCHF lite av och till). Mina stora svårigheter att upprätthålla kosten är mest att jag känner att jag saknar det sociala stödet då de flesta av de jah känner är veganer eller äter långt från LCHF. Så jag tänkte att jag kunde haka på er! Jag är ung (22 år) och är inte direkt överviktig men jag tröstäter mycket och är sockerberoende. Jag mår väldigt dåligt av att äta så, mycket kolhydrater gör att jag inte orkar någonting och blir slö och deprimerad. Tänkte också att jag kunde kolla in här varje dag och kanske kan vi motivera varandra! Jag önskar er allt väl.

Lchf-10
0

Förlåt en kärring! Har inte hunnit in här p.g.a. mycket att göra inom familjen. Barnbarn mm.

Men, idag har jag verkligen lagt upp mitt program! Skrivit matlistor och vad som bör finnas hemma . För 2 veckor nu först.

Jag kör nu  16:8 och i veckorna och vanlig LCHF  lördag -söndag.

När jag håller mig till strikt LCHF behöver jag bara 2 mål per dag. Äter mig mätt och inga mellanmål. Så det första målet har jag skuffat tills kl 12  =brunch.

Och jag äter middagen ca kl 18  .dricker kaffe vid kl 20  och kan ta några nötter om jag känner mig sugen, annars inget.

På lör-söndag då en sen frukost, Middag vid 16-tiden och kaffe med någon ost eller liknande vid 20-tiden.

Så har jag nu lagt upp det - hur det går återstår att se!

Ska försöka komma ihåg att väga och mäta mig i morgon. 

Hur gör ni andra?

Lchf-10
0

Tyvärr, det här lägger jag ner! Händer inget ….

Och det har konstaterats att min ämnesomsättning är väldigt låg nu! Måste få upp den först och sedan nya tag!

Hej då!