Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1043 ggr
[Marshmallows]
0

ätardag bantning

Äter 1250 Kcal per dag (cirka)

funderar på att ha en "ätardag" i veckan på cirka 1800 kcal, det är ju dem kcal jag ska ha i mig för att stanna i vikt så då kan jag ju inte gå upp i vikt av det, fortsätter man ändå gå ner i vikt om man alla dagar äter lite förutom en där man äter normalt?

Förstår ni hur jag menar?:)

Reipas
0

Det kan du göra. Du går ner ändå om du ligger på underskott. Det går då lite långsammare bara, men långsiktigt är ju bästa metoden den som man orkar hålla sig till vecka efter vecka efter vecka! Om man bättre orkar hålla igen andra dagarna genom att ibland äta sig mätt är det ju bra. Om du däremot märker att du börjar slarva även de andra dagarna, då du inte blir mätt då, då sabbar det för dig. Viktminskning beror bara på energimängden, inte på fördelningen av det. :)

[Devya]
0

Då jag ville gå ner i vikt så såg jag till att ändra hela min livsstil och då fanns det inga ätardagar. Jag gick väldigt snabbt ner i vikt på det viset så jag personligen rekommenderar absolut inga ätardagar. :)

[Marshmallows]
0

#2 Jag har redan gått ner till normalvikt, gått ner 10 kg cirka, ska gå ner ett par kg till men har inte bråttom. Jag räknar kalorier så äter väldigt lågt dem flesta dagar med en ätardag menade jag att jag skulle äta "normalt" med kalorier en dag i veckan då kanske det tar längre tid men jag har inte bråttom :)

kommer inte räkna kalorier sen heller men ska banta ett tag till

Men då vet jag era synpunkter, får se hur jag gör :) dem dagar jag tränar äter jag oavsett mer eftersom att jag annars inte riktigt orkat men det är jag det🙂

[Devya]
0

#3 Såklart att man måste äta mer de dagar man tränar, annars är det ju bara onödigt att man ens tränar. 

Sen beror det också på vad du äter på dina "ätardagar". Ät hälsosamt och inget skräp så hålls din kropp i skick i vardagen och då du tränar. :)

markazits
2

Jag tror att det är bra att "väcka" kroppen ibland med lite mer mat, så den inte köper totalt att det är svält-läge. Så länge "ät-dagarna" är kopplade till rejäl träning, eller bara förekommer en dag/vecka, så borde det fungera bra.

//Maria
http://www.markazits.com

smurfis
0

Alltså ibland när man liksom kört fast lite i sin viktminskning så kan det vara bra att ta en dag då man äter lite mer. Så länge det du väljer att äta mer är bra mat.

Och så länge du under större delen av veckan ligger på kaloriunderskott så kommer du ju fortsätta gå ner i vikt. Det är ju först om du äter 1800 kcal varje dag som du då kanske står still i vikt.