Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1836 ggr
tlover
0

Kompressionskläder för överviktiga?

Jag funderar på att skaffa kompressionstights och ev en kompressionströja till löpningen (eh joggingen) men det står i princip alltid bland infon av dessa att det är för att stödja upp musklerna man har det, men inte för att vara negativ just nu är det snarare fettet som behöver stödjas så att det inte dallrar så mycket (vilket iallafall för mig gör ont)..

Har du testat kompressionskläder för träning och varit överviktig? Funkade det bra? Dåligt?

Skriv gärna om dina erfarenheter med kompressionskläder vid träning som överviktig (el normalviktig med hög fettprocent för den delen)

l'm back

Karmatarerskanise
1

Fungerade bra. Var skönt att slippa dallret

tlover
0

#1 Vad bra att höra

l'm back

Ary
0

Viktigt att prova ut ordentligt. Köpte en kompressionstshirt som satt åt som fasen på armarna vilket ledde till att jag aldrig har den. Iofs har jag gissat mig till att den är alldeles för varm att träna i så jag tränar oftast i kompressionstights och vanligt linne.

tlover
0

#3 Tur att man så lätt kan skicka tillbaka om man köpt på nätet nuförtiden för det blir där jag måste köpa

l'm back

Kallaterrier
0

Jag tycker att det är rätt skönt. Jag får bättre hållning och kan hålla andningen bättre och det ÄR rätt trevligt att vara lite fastare när man tränar. Dock, se till så att det inte blir FÖR tajt, det är inte skönt alls.