Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1307 ggr
CayKantos
0

Konstiga Kroppen

Vill bara berätta lite och se om andra har vart med om liknande..

Jag är inte överviktig men skulle gärna vilja förlara bara typ 7kg eller ngt då jag ligger på gränsen just nu och gärna skulle vilja va liiiiiiite mindre :) Då vill jag även bygga muskler, som jag vet väger mer än fett, musklerna är viktigare än ett nummer för mig.. Men nu till min situation.

Jag har svårt att bli motiverad.. Men jag har faktisk börjat ganska bra på träning då och då, en gång höll jag på typ ett halvår utan några resultat, inga muskler, förlorade inte vikt och jag blev inte "smalare" jag tog faktisk på..?! Innan ni börjar fråga då Ja, jag brukar äta ganska ordentligt/bra och under denna tiden avstod jag även från socker och andra önödiga saker, äter generellt aldrig fast food och äter så mycket vegetarisk som bara går..

Då under vintern t ex, eller som den senaste månaden, får jag några gånger ett extremt sötsug och köper faktisk hela kakor eller väldigt mycket godis och/eller choklad jag kan äta på en dag flera dagar i sträck. Något jag faktisk skäms och tycker är äckligt  när jag väl har ätit det… (mår liksom dårligt)

Men när jag får sånna perioder är ofta dagar jag sitter inne hela dagarna och inte orkar ta mig någonstans… Men jag har förlorade hela 5 kg förra vintern.. Jag förlorade alltså vikt på att sitta framför datorn och äta godis men förlorade inget under träning och avstående från godis och socker..? Det hjälper inte direkt med min motivation :/

Någon annan som har vart med om liknande?

Och nej jag har inte snabb ämnesomsättning :s

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Karmatarerskanise
0

Vad tränade du? Fick du hjälp? Mätte du verkligen fettprocent i kroppen? Åt du träningsanpassad kost? Vägde du bara dig eller tog du mått?

Att du förlorade vikt framför datorn är inte konstigt.  Dina muskler minskade.

CayKantos
0

Men har ju inga muskler 😂

Jag mätte och vägde mig, jag fick ett träningsprogram av min läkare som jag långsamt ökade intensiteten på.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Mooniq
0

kanske var det så att när du åt kakor så kanske du inte åt så mycket annat? vad blev dagstotalen i kalorier.

Att känna sig omotiverad och orkeslös händer många. Jag själv har varit utbränd och i den berömda väggen 2 gånger i mitt liv. Jag har börjat läsa på om olika ämnen i vår kropp och vad de gör.

När jag läste på om Jod - så läste jag plötsligt om mig själv. sprött hår, torr hud, låg ämnesomsättning etc. Jag började då kolla vad för typ av mat jag åt - hatar fisk, äter sällan skaldjur, gillar inte salt. insåg att jag hade Jod-brist.

Man ska vara påläst och försiktig med Jod - för stora mängder är inte bra för kroppen alls. OM man äter tillskott på Jod så ska den vara framställd av tex Kelp/tång - då är det ett naturligt Jod som kroppen lätt tar till sig - Jod samarbetar med Selen så man får även ta tillskott på selen. Eller så äter man mer fisk/skaldjur och boostar på så sätt.

Det kan vara värt att du sätter dig och läser på om tex Jod, Magnesium; D-vitamin, Kalcium, Järn etc. kanske hittar du din motivation och energi igen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃