Frågor om viktminskning
För ett tag sen läste jag på internet. Tror de var en blogg kommer inte ihåg. Om en tjej som var överviktig och hennes resa till normal vikt.
Hon hade testat alla olika Dieter men kom inte ner.
Så hon enligt henne själv bröt alla regler.
Hon åt var 3 timme då mitt på dagen. Men endast mellan 06:00-18:00. Så henne sista mål var kl 18:00.
Hon åt då 06, 09, 12, 15 och sista 18. Men hon åt under 1800 Kcal om dagen. Knappt 1000 Kacl om dagen. Varje mål motsvarade en macka med smör och ost eller skinka. Till de drack hon mjölk eller vatten. Inte saft inte te inte kaffe mm. Utan vatten eller mjölk.
De gjorde hon i 6 månader-1 år (Minns inte exakt antal månader men där mellan).
Hon gick ner mellan 5-10 kg i månaden. Hon promenerad var kroppen orkade i fart men mellan 1,5 km-3 km om dagen. I början gick hon 1,5 km på 1 timme pga vikten. Efter ett tag kunde hon gå 1,5 km på 30 minuter. Och 3 km på 1 timme.
Ut över promenaden satt hon i soffan och kollade på tv eller vid datorn. Den ända andra aktiviteten hon gjorde var då att städa och diska.
De är en bra viktminskning? Är den ens hälsosam?
Enligt henne var hon gravid när hon gjorde detta och gjorde om de efter amningen.
Asså är de bra för kroppen? an man verkligen lura kroppen så utan att den tar skada eller att de blir "spar mata!" Eller vad man ska kalla de. Och är de så bra för bebisen i magen?
Skulle säga nej, att ligga på 1000 kcal anser jag inte är hälsosamt, och under det (utom de som har 5:2 diet, men de ligger på ca 500 kcal enbart 2 dagar i veckan, betydligt mer andra dagar).
Minst 1200 kcal anser jag att man bör äta, 5-10 kg per månad är för mycket med per månad. Max 5 kg/månad, inte mer, tycker jag är mer lagom för att kroppen ska hänga med.
Och verkligen inte bra som gravid!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu vet jag jo inte varför hon inte har ätit så mycket. Men tex jag mår illa om jag äter för mycket på en dag. Jag ligger mellan 1000 kcal och max 1200 Kcal.
När jag väntade dottern var jag överviktig lika så nu. Och då sa BM till mig att jag har som kroppen tar av för att fostret ska få närig och gå upp i vikt. Så jag skulle inte äta bara för jag var gravid. Och då fick jag inte alltid behålla min mat.
Idag är jo dock något som inte stämmer i mig så jag får upp maten eller har panik magont när jag äter :/ Så av den anledningen ligger jag 1000 kcal ca men inte under. Fast jag kanske äter max 2 gånger på en dag om jag har tur.
Så får mig är den trix att kunna hitta en diet som ska få mig att gå ner. Men ja.
#2 Jag tcker det låter mer psykiskt. Och sedan beror det ju på vad man heter, man behöver inte äta mer matmässigt bara för att man ligger något högre i kcalintaget utan att man väljer man som har lite mer kcal helt enkelt :)
Jag tycker du borde kolla upp det, förmodligen pyskiskt men hade kollat i alla fall.
Och äter du redan så pass lite borde du redan gå ner, om du har är frisk vill säga.
Psykist är de inte ;) Utan något annat är de. Frågan är bara vad haha. Ska kolla upp de. Då de är tråkig med magont så fort man har ätit.
Jag vill jo kunna äta mer och inte ha ont i magen. Jag sitter inte och säger till mig att jag är fett och full mm. Ne. Att jag är stor ja de är ett faktum. Inget att älta och må dåligt för psykiskt. Vist de är tråkigt att jag inte kommer ner i vikt men jag äter inte mer för att "sympati äta" utan jag äter de jag klara av och lägger om tex inte pasta utan grönsaker. Inte bröd till frukost utan ägg eller som idag havregrynsgröt.
tex jag har redan sett att jag har fått bort min dubbel haka haha. Och de gör min mer peppad. För jag vet om att jag kan gå ner. Jag bara behöver hitta mitt eller om de inte skulle funka ja då får jag väl ta en operation. Men jag vill jo gå ner själv.
Jag har inte orealistiska mål. Snackade med läkaren både husläkare och spykläkare. Båda säger de att jag är så medveten om att jag kan och jag vill. Jag ser inte en annan bild av mig själv är verkligheten vilket man brukar göra.
Så båda läkarna har "frisk" förklarat mitt huvud haha.
#4 Hur vet du att det inte är psykiskt? För då kan det kännas som ena elelr det andra, men är för att man tror det (kan vara undermedvetet).
Jag mår till exempel illa vid ångest.
Men hoppas att det löser sig för dig :)
Jag mår illa i samband med magont. Dom få gångerna som jag inte har ont i magen efter mat. Mår jag inte illa. Så ja.
Jag kan bara gå på vad läkarna säger och vad jag känner
#6 Inga allergier?
De jag vet jag reagerar på . De har jag tagit bort helt