Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1240 ggr
Mooniq
1

Naturligt vattendrivande

När det är varmt ute så supersparar min kropp vatten, jag blir enormt svullen i ben, fötter, händer och armar.

Gurka är vattendrivade och om man vill kan man testa att göra Fänkålsvatten.

2-3 msk hela Fänkålsfrön, häll över 1 liter hett/kokande vatten.

Drick som te med en tepåse eller låt svalna och drick med tex lite outspädd saft. Fänkål har en lätt anis/lakritssmak och är rejält vattendrivande.

Om man letar storpack Fänkålsfrön så kolla in www.borgebykryddgard.se de har 1kg förpackningar till bra pris.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Herveaux
0

Jag har samma problem nu i värmen, det där lät riktigt gott,
måste provas - tack för tipset!

// Harley

[VSK]
0

Har samma problem jag med. Spelar ingen roll om det är varmt eller kallt ute, men är det varmt så lagrar kroppen än mer vätska. Har Furix på recept, men alla dagar med Furix förstörs för jag kan inte gå utanför dörren då.

Mooniq
0

Jag upplever att jag springer lite oftare på toa men behöver inte vara i närheten av toa jämnt. Jag dricker ca 7-10 dl/dag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[VSK]
0

Oj så lite…

Sindri
0

Det man måste vara observant på när det gäller drivande mediciner är att kroppen samtidigt förlorar mycket näringsämnen och mineraler som behövs bl a för skelettet. Man bör därför kolla vitamin- och mineralhalter i blodet, och ev. ta kosttillskott, som kalcium , magnesium, zink etc

Jag har för vana att ta några korn havssalt lite då och då under dagen när det är varmt.

Maskrosblad skall vara drivande, men också innehålla en hel del av de ämnen som försvinner ut med urinen.