Stenåldersvåg vs digital våg
Min stenåldersvåg har fått Alzheimers, om jag ställde mig 10 gånger på den, så fick jag 10 olika vikter.. så idag blev det nytt inköp.
hittade en kul digital historia som mäter fett%, vatten, ben etc..
Jag skiter i vad vikten säger men fettprocenten kommer att bli intressant. Idag är det 44.5% - tabellen säger - du är helt utanför ramarna.. nåväl. fett% ska bli rolig att följa.. =).. Nyhet för mig - säkert inget nytt under solen för er 🙂☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag vet inte hur bra dessa vågar till hemmet är. Jag brukade väga mig på gymmet våg.
Vilket märke och modell köpte du? :)
de är säkert inte vetenskapligt 100% korrekta utan fungerar nog mer som en fingervisning.. Demerx circle bodyfat personvåg.
Spännade :)
ja, det tycker jag med. vikten åker ju upp o ner olika dagar, varmt kallt, mens etc och vikten kan diffa upp till ett par kilo på ett dygn. Men fett% borde ligga relativt still. Så vi får se.. jag ska bokföra några gånger.. ☀️
Du har nog kastat pengarna i sjön är jag rädd… Lyssnade på Clara Fröberg i podden Styrkebyrån som berättade att hon och en kollega varit på (läs anordnat) en träningsresa där de provat en sådan våg. Efter två veckors tuff träning hade deras fettprocent gått upp jättemycket. Har hört liknande exempel men det här är det enda jag kommer ihåg som jag kan hänvisa till. Det är säkrare i en vattenvåg eller att mäta magfettet med skjutmått.
#5 vågen på mitt gym visade resultat som verkade stämma.
den mäter fett, vatten, ben, muskler med låg ström genom kroppen. Tror inte att den är exakt, men att den ger en fingervisning. och då är jag nöjd. Sen är måttband alltid bättre än våg, och till sist så verifierar kläderna viktnedgång.. 🙂 men en liten kul grej på vägen..
Vågen mäter inte fett%. Den mäter konduktansen i din kropp d.v.s = 1/ohm med sorten Siemens. Ledningsförmågan styrs av vatten i kroppen. Att din gamla våg inte visar rätt varje gång, beror på att den har fler ben än 2 st, tyngden mot golvet störs av detta. Du får göra en rundsmörjning av den så kan det bli bättre. 😃