Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2788 ggr
Amanka
0

Gå ner med promenad?

Hur bra funkar det egentligen? Kan man verkligen gå ner med promenad? Tar gärna emot alla tips som finns! Green coffee diet? Någon som provat?

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Fridaaaa
1

Självklart kan man det!
Kcal in kcal ut.

Jag promenerar dagligen med hundarna, olika tempon och terränger, olika sträckor. Har gått ner, visserligen inte överviktig men förlorat mycket av kärlekshandtagen på det, samt ändrat lite i kosten. 

Green coffee diet, bortkastade pengar, försäljningsknep. Bättre med träning/motion och bra kost

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
0

Japp! Gick mellan 2-4 km några gånger i veckan och åt mindre i sommras. Gick ner 2-3 kg ganska snabbt.:-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Facie
0

Mina föräldrar gick varje dag 45 -60 min och lite längre på helgerna, åt som vanligt och de båda gick faktiskt ner några kilon. Dock är ingen av de överviktiga utan detta gjorde de för att hålla igång sig, men ändå gick de ner :)

Pretty wise //

carolinadenfina
1

Du bränner lika mycket när du går som när du springer en viss sträcka. Skillnaden är att du blir klar tidigare när du springer.

Imasy
0

Jag har haft hund i många år, och det har nog hjälpt mig mycket att hålla vikten då vi har övervikt i min släkt. "Förbannelsen" säger att när vi kvinnor fyllt 24 eller fått vårt första barn så sväller vi som ballonger ;)

Jag är nu snart 34 med 3 barn, och har bara något gammalt gravidkilo kvar. Nu bantar jag iof inte utan har med gott samvete klämt i mig en påse bullar själv om jag vart sugen på det ;)

elwirase
1

Det är väldigt underskattat med promenader. Många tror att man måste ge sig ut och springa eller gå till ett gym för att bränna kalorier. Börja med att få in en rutin, sen kan du fokusera på att gå längre.

www.elwira.se - Träning & Hälsa

Mooniq
0

Promenader höjer förbränningen i kroppen och skapar kondition. Du kanske inte skapar så mycket muskelmassa - men jag går ca 7 km 3-5 dagar i veckan och det  hjälper i min viktnedgång. När man sen vandrat ett tag så kan det vara kul att låna någons hund och kanske börja med lite agility, eller börja cykla eller börja simma eller börja dansa.. Promenader skapar förbränning och ger mer energi i kroppen - så att man orkar hitta  på något annat, en win-win situation alltså..

jag kör power-walks med stavar - kan inte springa då mina fotleder smärtar - men att gå funkar - hur långt som helst nästan.. 🙂

De första passen är man helt slut - så börja lugnt och trappa upp i din egen takt - rätt som det är så kanske du tycker att det är lätt att gå och då e det dags att plussa in någon mer aktivitet  ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

poodlelicious
0

Det man ska tänka på är att man ofta blir hungrigare av lågintensiv konditionsträning (typ raska promenader, långsam joggning). Därför kan det vara bra att planera in promenaden före en måltid så man kan äta som planerat. Lätt hänt att man tror att man kan äta lite efteråt och helt plötsligt har man ätit upp det man har promenerat bort.

Fridaaaa
0

#8 Tycker du? =) Aldrig märkt skillnad :P

[Devya]
0

Promenader har aldrig fått mig att gå ner i vikt och då brukade jag gå 15km om dagen i vissa perioder. Det enda som fick mig att gå ner i vikt var då jag sprang ca 6-8km om dagen.

Men efter vad jag har förstått så är det väl olika för alla.

poodlelicious
0

#9 Efter en vanlig lugn promenad. Menar PW eller lätt joggning eller cykling. Generellt sett är det så men det betyder såklart inte att alla känner samma :)

Fridaaaa
0

#10 Då äter du mer än vad du förbränner :) 

#11 Jo förstod det men aldrig varit skillnad gör mig :)  Så nog väldigt invididuellt :)

poodlelicious
0

#12 Som sagt var känner inte alla samma men det är allmänt känt att man lätt känner sig lite extra hungrig efter lågintensiv konditionsträning och tror att man kan äta mer än man har förbränt. Därför är det ett generellt råd man kan ge även om inte alla individer känner samma,

[LadyK]
0

Jag har också bättre resultat av att jogga istället för att gå. Kan nog vara väldigt olika. Får en helt annan puls av att jogga än att gå riktigt snabbt.