Var köper ni träningskläder?
Var köper ni era träningskläder i större storlekar? Har köpt ett par löpartights på Gekås och ett par från Nike på rea. Har bara 2 sport-bh som passar.
Eftersom jag går ner i storlek med tiden kan jag inte köpa nya dyra kläder jämt… Gäller det bara att hålla utkik på de reor sportaffärerna har? De vanliga butikskedjorna (H&M, Gina osv) har ju sportkläder men jag är tveksam på kvalité och passform gällande dem.

Jag hittade jättebra sportbh på twilfit. Deras eget märke.
Annars letar jag efter t-shirts eller linnen som är lite längre. De korta tajta är inte så smickrande att ha. Skulle aldrig ta på mig något sådant. Jag vill gärna ha träningskläder som är snygga men ändå lite rymliga.
>>>Malum domesticum<<<
Köper mycket på stadium outlet, de har bra billiga märken där som jag gärna tränar i. Hittar tights för rumt 100:- och sporttoppar för 70:- Panos, vilket fungerar på mig då jag inte har den största bysten längre. Deras egna märke SOC funkar också bra.
Om du köper nya på grund av vikten så spelar det väl ingen roll om det inte är jättebra kvalité?
#1 och #2 tack för tipsen! Intersport har jättebra rea nu så jag köpte en sport-BH från Stay in place. Fick med mig ett linne hem också, 70% rea på båda! :)
#3 Jag vill ha bra kvalité på mina kläder helt enkelt. Särskilt sport-BH då jag har väldigt stora bröst och får ont i ryggen om jag inte har bra stöd.
Jag trivs bäst när kläderna sitter bra. Vissa träningslinnen/t-shirts tappar formen efter bara några tvättar, det vill jag undvika. Dessutom går jag ju inte ner flera storlekar på en gång…
Har man stor byst kan det göra all skillnad att hitta rätt topp. Har två dyrare sportbh som jag fått utprovade på stadium. Tror de kostade nära 500 styck, men de är ett måste när jag löptränar, kan inte jogga i någon annan för det rör sig för mycket och gör rent ut sagt ont och då har jag knappt någon byst. Men på pass som indoor och spinning funkar panos perfekt.
#5 Visst är det. Vill ju inte paja ryggen heller. Just löpning pysslar jag inte med men att gå i rask takt gör ju också att det studsar en del🤪
#4 En BH ska sitta riktigt tight och det gör inget att du går ner lite. Om din träning är att gå raska promenader så behöver du inte köpa jättefunktionella träningskläder. Du kan ju göra det om du vill såklart men det behövs inte. Och normala träningskläder förstörs inte efter några tvättar. Det är om du har köpt dom på typ ica i så fall. H&M:s funkar definitivt.
#7 Haha, jo tack, omöjligt att hitta en sport-BH som sitter löst på mig😂
Det blir mest raska promenader nu till att börja med (och simning men baddräkt har jag). Gött, då kan jag hålla utkik på H&M när/om det behövs nytt👍
#9 Ja men det tycker jag ändå. Jag förstår din tanke för H&M har ju ingen superkvalite annars men jag tycker ändå att det är helt okej. Och som sagt var så kan man tänka lite olika beroende på vilken aktivitet det ska funka för :) Heja dig och lycka till!!!
Har köpt en del på rea och på Stadium Outlet. Har bara provat H&M's träningströjor och de funkar bra, men en kompis brukar köpa deras tights och hon är helnöjd med dem! De har även tights med kompression. Går man ner i vikt behöver man inte lägga jättemycket pengar på träningsplaggen om man ändå bara kan ha dem en kort period. Då spelar inte kvaliteten kanske någon jätteroll, det viktiga är att de funkar till det man ska ha dem till.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
jag köper en hel del på tradera senast helt nya röhnich tights för 50 kr =)