Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 1001 ggr
Smultronsflickan
0

Era bästa sallader?

Jag har problem med att sätta ihop riktigt goda sallader.. 

Dock så har jag precis lärt mig att lite olja och soya och peppar gör mycket gott! 

Har ni några tips eller recept på goa sallader?   Grundsallader är bara grymt om ni delar med er, jag har inte  mycket erfarenhet av sallader 

Just nu ser min sallad ut såhär: Isbergsallad, ruccola,  tomat, lök, protein , soya, olja och peppar

Karmatarerskanise
2

Skalade räkor, kokt ägg, ruccola, blandsallad, röd paprika, rödlök, blekselleri, avokado och dressing med ostronsås, sesamolja samt vitpeppar. Är min favoritsallad.

Aleya
1

Kanske onyttig men sushisallad är fasiken fint. Man tar sushiris, Philadelphiaost, lax, räkor och såklart lite purjolök. Sen soja och wasabi. Ska jag ha bara sallad tar jag helst ruccola, kyckling jag gjort i ugnen själv, lök, majs och så gör jag egen sweetchilisås. Mumma. Glömde att jag brukar ha i mozzarella, dom som är små.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fossingen
1

Isbergssallad, tärnad paprika (den du gillar bäst), tärnad gurka,  majs, kycklingbitar, curry eller rhode island dressing och ifall du vill lite ris/pasta el nudlar
Om man vill ha fetare är det rikligt gott med fetaost i salladen.

Mitchika
1

Grunden för min favoritsallad är: 

Romansallad, röd mangold, finhackad grönkål, finhackad spenat, tärnad gurka, tärnad röd paprika, tomat skuren i tunna klyftor, finriven morot, finhackad röd lök, majs och oliver. 

Till den har jag en hemmagjord, vegansk vitlöksdressing och utöver den har jag på lite pressad citron och salt. Även olivolja när jag har det hemma. 

Det går utmärkt att ha i tonfisk eller kyckling i salladen också för smakens skull och för att göra den mer mättande, men jag har inte testat det ihop med vitlöksdressing. Annat man kan ha i för att göra den mer mättande och god är rostade pumpafrön och/eller hackade paranötter. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

vendelay
2

Jag tycker att den kan vara väldigt gott att ha i frukt eller nötter i sallader. Typ äpple eller vattenmelon eller jordgubbar. Eller rostade pinjenötter eller grovhackade valnötter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤