Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1143 ggr
hanna-jo85
0

Träna 5 min?

En undran.. hjälper det att träna 5 min här och där under dagen när man har tid? Har en dotter på 8 månader som kräver alla min vakna tid. Hon gillar varken vagn eller sele så promenader funkar inte heller. Men jag har en crosstrsiner som jag kan gå upp på då och då undrer dagen. Men då min dotter vill bli buren hela tiden så får jag sätta ner henne o allt mellan 0-15 min i sträck innan hon blir vansinnig. Men vill så gärna gå ner i vikt nu. När sambon är hemma kan jag få lite längre träningspass men han jobbar långa dagar.

tlover
0

Ja, faktum är att det är ofta bättre än att träna få gånger men länge.

Själv började jag få igång träningen då jag började träna med dottern (och hon älskar det) Dottern var förvisso 1½ då vi började men det finns program för även yngre barn och föräldrar

l'm back

Carmarino
0

Detta är visserligen en gammal artikel, men den kanske kan kännas lite inspirerande åtminstone. 🙂Det lär ju funka jättebra med en crosstrainer dessutom.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Calcifer
0

Bättre att träna lite än inte alls! Dvs, 5 min kanske 5 gånger om dagen är ju såklart bättre än att inte träna öht. Så tycker absolut du ska köra oavsett om det är långa pass eller korta! :)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

hanna-jo85
2

Det blev sammanlagt 27 min idag. Hoppas blir minst detsamma imorgon 😊

tlover
0

#4 👍

l'm back

OlgaMaria
0

#2 Det är jätteinspirerande, för de flesta kan klara att träna 20 sekunder per dag. Och även om man vill träna mer än så tror jag det kan vara väldigt positivt med att träna så intensivt man bara kan korta stunder.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
0

Om hon vill sitta i famnen så passa på att köra lite squat, utfall (om du har balansen till det) gå upp och ner i en trapp osv. bara bra med lite extra vikt.

poodlelicious
1

Det är väl bra om du kan träna lite ibland men det kommer inte göra någon jätteskillnad på vikten. Det hänger på kosten så du kan absolut gå ner i vikt trots att du inte har tid att träna.

nypisnina
0

Det är jättebra hur hälsosynpunkt att röra på sig och/eller träna då och då under dagen eftersom vi är annars sitter still för mycket i dagens samhälle. Jag märker stor skillnad på min vikt bara sen jag skaffade hund och går ut flera gånger om dagen och det har lett till att jag gör utfall då och då under promenaderna och lite andra övningar när jag kommer in. All träning är bra! Men maten utgör 70% av viktminskningen och träningen bara 30% - tror jag läste det på VK för ett par år sedan, annars tidningen må bra.