Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1628 ggr
Smultronsflickan
0

Lågkalorisylt

Jag brukar nu sedan ett tag smaska i mig havregrynsgröt till frukosten, men även vill jag ha sylt på! (och ganska mycket.. för att jag är en gottegris)  Men utbudet av lågkalori sylter och liknande i affärer är väldigt litet. 

Jag har smakat på Önos lågkalori jordgubbssylt och Önos lågkalori äppelmos.  De är väl okej.. för att vara lågkalori, men finns det bättre? Är det någon som har prövat några andra som smakar godare? Eller liknande alternativ? 

Tacksam för hjälp 😍

Ria74
0

Har du provat att göra egen? 🙂

Då kan man lägga i sånt man gillar som kanel till äpplen och kanske skippa sockret helt eller söta med agave eller kokossocker.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Namiko
0

Jag brukar slänga i massa frysta bär när jag gör havregrynsgröt, drygt hälften hälften, för jag gillar inte smaken av gröten. Gör man det tycker jag inte att det behövs något extra socker.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

OlgaMaria
0

Jag brukar också ta bär från frysen till min gröt. Men när vi äter pannkakor så äter jag sockerfri sylt, Low Carb sylt från carb zone. Finns ofta i större butiker. Den är god.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Smultronsflickan
0

#1 Nej jag har inte prövat göra egen, vill gärna ha ett hum om kalorimängden 🤔 och jag har ingen köksvåg (ännu.. ) men tack! Skall funderas på i framtiden då jag förhoppningsvis skaffat mig en köksvåg 😂

#2+3 Uhh det tycker jag blir syrliigt att bara hälla i sådär 🤐

#3 Hmm den är ju värd att kolla upp ändå 😃

Tack alla 😍

[LadyK]
0

Kör också frysta bär men jag tar de jag vill ha, enbart hallon eller någon blandning mäter upp två tre matskedar kör de i micron tills de tinar/smälter, trycker sönder med gaffel och lägger uppe på gröten. Om man vill kan man ha i lite sötströ eller socker men jag tycker inte det behövs.

sp0ngeb0b
1

Onos Lågkalori hallonsylt smakar helt vanlig hallonsylt, jättegod! Har alltid den hemma. Brukar ha den på mackan ibland (tillsammans med jordnötssmör), på gröten och har även testat att ha den på pannkakor. Min roomie har den på avokadomackan (väldigt skumt, jag vet), den är även god att blanda med t.ex. kvarg för god smak. Har inte smakat varken deras jordgubbssylt eller äpplemos dock så kan inte säga hur den är i jämförelse. Men jag rekommenderar verkligen hallonsylten, både smaken och konsistensen är bra!

Så klart är det ju bättre att använda färska/frysta bär eller göra egen sylt, men förstår om du inte vill eller orkar. Det gör inte jag heller😉